Rev 16:8 - Grand Tidal Rave

Rev 16:8 - Grand Tidal Rave

Label : Temple Of Darkness Records | Archiveer onder black metal

Tormentor Erich : Dat men in Zweden bij verschillende bandjes dezelfde leden tegen kan komen is niks bijzonders, en ook dit nieuwe Rev 16:8 is er weer eentje waarbij namen noemen al redelijk wat uitleg geeft over de band zelf. Zo begon dit gezelschap als vijf mans formatie met Themgoroth van Dark Funeral achter de microfoon en Ill van Bloodshed op bas. Deze twee heren zijn er echter alweer mee gestopt en dus bestaat Rev 16:8 momenteel als trio met vocalist Talon (ook bekend van Bloodshed en Finntroll), drummer Pata (Bloodshed en Decadence) en gitarist Nefastus (eveneens Bloodshed en Nefastus).

Rev 16:8 wil graag donkere, intense en krachtige black metal laten horen en dit gaat ze goed af. De tien songs plus intro (meer dan vijftig minuten muziek) zijn enigszins verdeeld over een aantal echt snelle tracks zoals 'Flame Salvation' en 'Sole Crow's Carrier' waarbij vooral het sterke drumwerk opvalt. Tijdens een 'Begger's Haven' en 'Locust Fields Forever' geeft men echter ook de zwaardere en midtempo gedeeltes de ruimte waardoor het album aan variatie wint, en middels de zes minuten durende titel track laat de band horen dat langzaam ook heel dreigend en donker kan zijn.

In de Necromorbus Studio heeft men het album een erg duidelijk en vrij clean geluid meegegeven. De technische ontwikkeling van de heren muzikanten is prima en omdat de songs ook gewoon goed in elkaar zitten valt er op 'Grand Tidal Rave' eigenlijk niets aan te merken. Liefhebbers van goed verzorgde black metal kunnen hun gang gaan met dit album.