At Daggers Drawn - Ignition

At Daggers Drawn - Ignition

Label : Eigen beheer | Archiveer onder death metal / grindcore

Release type: Demo

Michiel B. : Meestal krijgen bij de Lords allerhande demomateriaal opgestuurd vrijwel direct nadat het verschenen is. Het Duitse At Daggers Drawn pakt het anders aan: men speelt op vijf september aanstaande een show in Nederland en wil middels een demoreview op Neerlands meest heerschende metalsite alvast de aandacht vestigen op dit optreden. Het begeleidende schrijven verzocht ons derhalve ook vriendelijk om nog voor die datum een recensie te publiceren. Welnu heren en dame, u vraagt en wij draaien!

Als ik de muziek van At Daggers Drawn in één zin zou moeten omschrijven dan zou het iets worden als "death metal met een duidelijk core-component en een sferische inslag middels toetsen en cleane zang”. Om nog even op die cleane zang terug te komen: het is net alsof ik James Hetfield een poging hoor wagen om melodielijnen mee te pakken. Nu is dat niet James zijn sterkste kant en helaas komt het ook bij At Draggers Drawn niet geheel uit de verf. Muzikaal liggen de vijf nummers best lekker in het gehoor op zich al mag wat mij betreft het drum- en gitaarwerk wel iets spannender. Ik kan ook zo snel even niet op vergelijkingsmateriaal komen doordat At Daggers Drawn toch wel een redelijk eigen smoel heeft, voornamelijk vanwege de gelaagde toetsenpartijen. Het nadeel voor mij is dat het alleen nog niet echt blijft hangen, voornamelijk vanwege de cleane zang wat toch duidelijk de zwakste schakel binnen het geheel is.

Voor eenieder die toch benieuwd geworden is: gaat dit dan zien op zaterdag 5 september in het Musicon te Den Haag. Entree is slechts drie euro.