Blood Tsunami - Grand Feast For Vultures

Label : Candlelight | Archiveer onder speed / thrash metal

Tormentor Erich : Op papier ziet het hele verhaal ontrent deze tweede Blood Tsunami cd er prima uit. Faust is natuurlijk een drummer die we niet meer hoeven voor te stellen aan jullie en dat ook de andere bandleden een behoorlijk pot thrash kunnen spelen bewezen ze al op het vorige album 'Thrash Metal'. In de Lion Heart studio te Oslo is het goed vertoeven en als men dan ook nog roept dat 'Grand Feast For Vultures' een album is geworden dat vol staat met eighties thrash, death metal en NWOBHM maakt dit het hele gebeuren alleen nog maar spannender.

Maar toch, toch kan ik ondanks alles niet echt genieten van dit lange album (meer dan vijftig minuten muziek verdeeld over zeven songs). Blood Tsunami slaagt er namelijk maar niet in om een eigen draai aan het overwegend aanwezige thrash geweld te geven. Tijdens het beluisteren van de voorganger moest ik al concluderen dat het allemaal wat origineler had gekund, en dat Blood Tsunami wel een aardig werkje heeft afgeleverd maar nog geen topper is. Deze keer is het echter ook niet anders. Natuurlijk is die riff van 'Personal Exorcism' best gaaf, en het lange instrumentale 'Horsehead Nebula' is ook een leuke ode aan de twin guitars en de heavy metal, maar het eveneens erg lange 'One Step Closer To The Grave' is niet spannend genoeg en ook die net iets te vaak terugkomende verwijzingen naar Slayer gedurende een aantal andere songs hadden wat mij betreft wel iets minder mogen zijn.

Eigenlijk spreekt het boekdelen dat de kortste track op dit album (de titel song) het meeste blijft hangen. Hier had dus wellicht meer in gezeten, en ondanks de duidelijk aanwezige kwaliteit raad ik je toch aan om dit eerst even te beluisteren alvorens tot koop over te gaan.