Raise Hell - Wicked Is My Game

Raise Hell - Wicked Is My Game

Label : Nuclear Blast | Archiveer onder

Tormentor Erich : In Zweden is men de laatste tijd druk bezig. Net zoals bij Grave komt ook deze cd van Raise Hell op 21 oktober uit. Voor dit kwartet is het de derde release, en eerlijk gezegd ben ik wel eens benieuwd hoe deze cd het gaat doen. Opgenomen is het schijfje in de Studio Fredman onder leiding van In Flames vocalist Anders Friden en Frederik Reinedahl. Men omschrijft de muziek zelf als ' A perfect combination of traditional Thrash Metal and classical Rock 'N' Roll put together in an ass kickin' sound.' Hmmm, ik ben het daar niet zo mee eens. Als ik naar 'Wicked Is My Game' luister hoor ik eigenlijk meer flinke Heavy Metal met een uitschieter links en rechts naar de Speed/Thrash Metal. De productie is goed, maar ook niet bijzonder, en waar het allemaal om gaat, de nummers, die zijn ook best ok, maar ook niet geweldig. Het probleem met deze cd is volgens mij dat hij een te plichtmatige indruk achterlaat. Het is wel goed, maar de vonk slaat nergens echt over. Een goed voorbeeld is het nummer 'In My Cell' dat prima volgens de regels in elkaar is gezet, maar daar blijft het ook bij. Het minste nummer is 'The Haunted House'. Hierin heeft men inderdaad een Rock 'N' Roll rifje verwerkt, maar het past niet echt, en het effect op de zang is hier ook te veel van het goede. Daar staat tegenover dat op nummers zoals 'Another Side', 'Death Race' en 'Destiny Deceiver' de band wel lekker bevlogen bezig is. Al met al een schijfje dat voor mij wel aardig is, maar niet meer.
Als ik het heel kort moet samenvatten zou ik zeggen: 'De cd klinkt als Schmier van Destruction die het meer in de Powermetal zoekt. Gaat heen en oordeel zelf.