Municipal Waste - Massive Aggressive

Municipal Waste - Massive Aggressive

Label : Earache | Archiveer onder speed / thrash metal

Nima : De Amerikaanse herrieschoppers van Municipal Waste maakten met hun debuut 'Waste 'Em All' en daaropvolgende 'Hazardous Mutation' een aardige indruk op de underground hardcore en thrash scne en braken met hun derde meesterwerk 'The Art Of Partying' in 2007 definitief door. Inmiddels behoort met tot een van de populairste bands van tegenwoordig en dat is niet meer dan terecht!

Eind augustus laten de prettig gestoorde, opgefokte maniakken hun vierde beestje op de mensheid los en die is zoals de titel al aangeeft een massieve agressie-uitbarsting. Man wat ben ik blij dat ik geen alcohol had gedronken voordat ik deze plaat beluisterde. Zo kon ik mezelf namelijk (met veel moeite) een beetje onder controle houden, zodat er geen onschuldig mobilair slachtoffer is geworden van een eenmanspit. Op dit nieuwe brok agressie trekt Municipal Waste de lijn van de vorige platen gewoon door en komt wederom met een heerlijk combinatie van thrash en hardcore van de bovenste plank. Daar waar het debuut meer hardcore gericht was en het accent op de laatste plaat vooral op thrash lag, heeft men de twee stijlen op 'Massive Aggressive' beter in balans weten te brengen. Daardoor zijn de hardcore invloeden opnieuw iets meer naar voren gekomen, waardoor ik nog meer moet denken aan het oude werk van Suicidal Tendencies.

De nummers zijn traditioneel van de korte kant (met een gemiddelde speelduur van twee minuten), maar dat mag de pret niet drukken. Bovendien laat men ondanks de korte speeltijd veel oog voor detail zien en technisch gezien is dit zeker Waste's meest volwassen album tot nu toe. Al moet ik wel toegeven dat ik het meer thrashy geluid van de vorige plaat iets prettiger vond! Dat is dan ook de enige reden voor de iets lagere score, want voor de rest is dit namelijk een heerlijke cross-over plaat en de fans van thrash en hardcore kan deze CD gerust in huis halen.