Skinless - Foreshadowing Our Demise

Skinless - Foreshadowing Our Demise

Label : Relapse | Archiveer onder

Dennis : Deze band is dodelijk gemeen! Hun debuut album "Progression towards Evil" maakte behoorlijk wat indruk op mij. Dit album bevatte hyperspeed blast stukken, suppervette gitaarriffs and vokalen die klonken alsof iemand zijn anus finaal binnenstebuiten uitscheet. Drie jarebn hebben we moeten wachten op het vervolg, maar na het horen van "Foreshadowing our Demise", kan ik wel stellen dat het het wachten de moeite waard was. Als je bekend bent met de band's debuutschijf, dan hoef je niks te vrezen, qua stijl zijn deze New Yorkers niks veranderd. Grootste vooruitgang op deze CD is de productie, die een stuk vetter en gebalanceerder klinkt, voor de rest is het nog steeds net zo lomp en aggressief als op hun debuut. De muziek is een 41 minuten durende meedogenloze uitbarsting van vernietigende woede. Snel, bruut, groovy chaotisch maar tegelijkertijd ook weer heel strak zijn zo'n beetje de eerste gedachten die mij te binnenschieten bij het evalueren van deze CD. Dit is echt zo'n CD die je gewoon knalhard in de auto al cruisend door de stad met open ramen uit je speakers moet laten blasten om alles en iedereen om je heen te laten schrikken van brutaliteit. Alleen al het gerochel van de zanger zal de meest mensen in hun broek laten schijten haha. Net als op het "Progression..." album, beginnen de meeste tracks met ziekelijke, sarcastische intros. Bijvoorbeeld in "Salvage of what's left", waar een hypnotiserende stem zegt: I wanna kill everyone, Satan is good, Satan is our pal". Je zou hasast denken dat de band tracht mensen te brainwashen. Voor mij is het duidelijk, deze jongens hebben weer veel progression towards evil gemaakt, zoals de titel van hun debuut al deed vermoeden. Een lekkere lompe CD, petje af voor Skinless!!