Living Sacrifice - Conceived In Fire

Living Sacrifice - Conceived In Fire

Label : Solid State Records | Archiveer onder

Felix : Eens in de zoveel tijd krijg je wel eens een CD onder ogen/oren van een band waar je echt nog nooit van gehoord hebt en wat een echte knaller blijkt te zijn. Zo is me dat met deze band overkomen: Living Sacrifice! Aan deze CD 'Conceived In Fire' klopt werkelijk alles. Tijdens de eerste luister beurt die ik deze CD gaf kwamen er allerlei namen in me op, deze band combineert werkelijk al het goede van bands als Merauder, Fear Factory, Machine Head, Slipknot, Static-X, Meshuggah, The Haunted/Slayer en Soulfly. Een rijtje wat niet mis is zou ik zeggen. De band schijnt in eigen land (USA) iets bekender te zijn en men toerde al met bands als Soulfly, P.O.D., Cannibal Corpse en Nile, ook al een aardig rijtje! Ook de CD klinkt moddervet en super helder, wat mist hier nog? Zou het aan een matige promotie hebben gelegen? Geen idee. Maar als het aan mij ligt wordt dit DE sensatie van de komende tijd.

Het is lekker vlotte death-ish metal maar wat put uit een erg breed scala van invloeden. Het is niet makkelijk om de muziek van deze veelzijdige band te omschrijven maar het komt het meest in de buurt van deathmetal met nu-metal, thrash en hier en daar metalcore invloeden. Er wordt over het algemeen up-tempo doorgeblazen. De vocalen doen me het meest denken aan Corey (Slipknot), Rob Flynn (Machine Head) en Anders Friden (In Flames), alles wordt zeer agressief aan elkaar gezongen. Druktechnisch worden er ook zeker wat interessante trucjes uitgehaald, snelle dubbele bas stukjes a l Raymond Herrera (Fear Factory) maar ook percussie stukjes wat meer aan bijvoorbeeld Laberinto, Soulfly of Sepultura doet denken. Om je aandacht er bij te houden wordt er veel met tempo wisselingen gewerkt zoals Meshuggah dat ook doet, mocht je dan toch een beetje in gedut zijn wordt er wel eens erg thrashy van leer getrokken op de manier als The Haunted of Slayer dat zo lekker kan. De CD kent eigenlijk niet echt minpunten, en is voor mij een echte knaller Een aanrader dus!