Necrophobic - Death To All

Necrophobic - Death To All

Label : Regain Records | Archiveer onder black/pagan metal

Tormentor Erich : Voor het vorige album 'Hrimthursum' gingen de heren van Necrophobic een samenwerkingsverband aan met de ijsgoden. Nou weet ik niet precies wat er tijdens deze co-operatie allemaal is gebeurd, maar dat onze Zweedse vrienden aan dit avontuur een zwaar donker gevoel hebben overgehouden blijkt wel uit dit nieuwe 'Death To All' album. Men wenst niet alleen alles en iedereen hel en verdoemenis toe, men laat ook nog eens duidelijk merken dat alles wat een aantal jaren geleden nog wit was (de kleur van de ijsgoden) ondertussen is veranderd in pikzwart.

Al luisterend naar 'Death To All' kan ik niet anders dan concluderen dat men behoorlijk wat agressie kwijt moest. Deze acht nieuwe songs (drie kwartier speelduur) staan bol van de felheid. Tracks zoals 'Revelation 666' en 'For Those Who Stayed Satanic' gaan er vanaf de eerste kennismaking al in als bier bij een dorstige voetballiefhebber en live zullen deze werkjes er zeker voor gaan zorgen dat het publiek uit de bol kan gaan. Ook tracks zoals de krachtige mid tempo beuker 'Wings Of Death' en het lange drie luik van een titelnummer met wat epische invloeden laten zich gelijk gelden als nieuwe favorieten voor op de setlist. Als ik je dan ook nog vertel dat het album extra knalt vanwege de duidelijke en krachtige productie zul je wel begrijpen dat ik helemaal tevreden ben over dit nieuwe album van Necrophobic.

Toch moet ik wel nog een kleine kanttekening plaatsen. Necrophobic doet namelijk dat wat ze doen heel erg goed, maar enigszins verrassend of vernieuwend kun je het niet meer noemen. Te vaak komen van die typische riffs voorbij waar de band patent op lijkt te hebben, en ik kan me voorstellen dat er onder jullie liefhebbers zullen zijn die dit als "wederom hetzelfde als voorheen zullen afdoen. Ik zit hier echter totaal niet mee en zal dit 'Death To all' dan ook met veel plezier in de verzameling zetten. Mocht jij echter ondertussen op zoek zijn naar nieuwe Necrophobic invalshoeken, dan is een luisterbeurt vooraf misschien wel raadzaam.