Oliver Weers - Get Ready

Oliver Weers - Get Ready

Label : | Archiveer onder hardrock / aor

Wim S. : 'Danish Dynamite'. Dat is de slogan die wordt gebruikt voor het Deense voetbalelftal. Eindelijk is er ook weer eens 'Danish Dynamite' te melden vanuit een muzikaal perspectief. Jarenlang is Royal Hunt de enige Deense hardrockband van enige importantie geweest, maar nu heeft zich een troonopvolger gemeld. Oliver Weers is een voor mij onbekende Deense zanger. De jongeman heeft het echter voor elkaar gekregen om twee grootheden te strikken voor het meespelen op zijn debuutalbum 'Get Ready'. Op drums vinden we namelijk Tommy Aldridge (Ozzy, Whitesnake, Pat Travers) en op bas Marco Mendoza (Soul Sirkus, Thin Lizzy). Met dat soort mannen in je line-up weet je dat het muzikaal in ieder geval goed zit. Gitarist op het album is de man die verantwoordelijk is voor dit project, Søren Andersen. Hij schreef vrijwel alle nummers en is ook verantwoordelijk voor de productie van het schijfje. Weers is op dit moment bezig met het formeren van een live-band voor een tour in de zomer en het najaar zodat we mogen aannemen dat het niet bij een cd alleen blijft.

De plaat opent met de stevige rocker 'Calling Out For You', een vrij simpel hardrocknummer waarin wel direct opvalt dat Weers over een goede stem beschikt. Ook in het navolgende 'Hands High' horen we zijn sterke, Coverdale-achtige stemgeluid prominent terug. Echt interessant wordt het vanaf het derde nummer 'Even Giants Cry', wat lekker stevig hakt met rollende drums en groovende baslijnen. Opvallende nummers zijn verder de uitstekende ballad 'Will You Be Mine', de eerste single 'Crawling Back Again' en het tegendraadse (Deftones meets Ozzy Osbourne) 'Army Of Me'. Ik kan verder eigenlijk kort over deze schijf zijn. Weers en Andersen zijn erin geslaagd om een prima cd af te leveren. Uitstekende zang, prima riffs en felle solo's en een solide en strak ingespeelde ritmesectie. Helaas nog niet écht wereldschokkend, want daarvoor is het songmateriaal nét niet spannend genoeg.