Iced Earth - Tribute To The Gods

Iced Earth - Tribute To The Gods

Label : Century Media | Archiveer onder

Horst : Vorige maand besprak collega Ferdi al de eerste drie re-issues uit de 'Dark Genesis' box, en nu is Disc V ook beschikbaar als stand-alone: 'Tribute To The Gods'. Zoals de naam al reeds doet vermoeden het Iced Earth album waarop de heren hun helden van weleer even flink in het zonnetje zetten. Mocht je 'Dark Genesis' al in je bezit hebben is deze plaat niet echt essentieel, want qua tracklist en geluid is hij precies hetzelfde als het exemplaar in de box, alleen het artwork zal wel weer verschillen, maar om daar nou 20 Euro voor neer te tellen? Met andere woorden: deze plaat is alleen interessant als je de box niet hebt maar deze coverplaat wel spannend vind, of als je een ultra verzamelaar bent met geld teveel. Kijk even naar de tracklist en trek je eigen conclusie: 'Creatures Of The Night' (Kiss), 'The Number Of The Beast' (Iron Maiden), 'Highway To Hell' (AC/DC), 'Burning For You' (Blue Oyster Cult), 'God Of Thunder' (Kiss), 'Screaming For Vengeance' (Judas Priest), 'Dead Babies' (Alice Cooper), 'Cities On Flame' (Blue Oyster Cult), 'It's A Long Way To The Top' (AC/DC), 'Black Sabbath' (Black Sabbath), 'Hallowed Be Thy Name' (Iron Maiden).

Note: Inclusief deze plaat hebben de heren ondertussen al zestien covers op de plaat gezet. Nou ben ik best wel dol op covers en zo, maar dit vind ik toch een tikkeltje overdreven. Zeker omdat hun eigen materiaal meer dan uitstekend genoemd mag worden. Aan de andere kant, zo kunnen ze bij de volgende tournee mooi een cover gedeelte inlassen…keuze zat.