Shortino - Chasing The Dream

Shortino - Chasing The Dream

Label : Metal Heaven | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : De eerste keer dat ik met Paul Shortino in aanraking kwam was toen ik de uit 1985 gelijknamige debuutplaat van Rough Cutt in mijn handen kreeg. Dat album herbergde een aantal prima hardrock-tracks zoals 'Take Her', 'Never Gonna Die' en de ballad 'Piece Of My Heart' en met name de wat rauwe, maar krachtige vocalen van zanger Paul Shortino vielen op. Ook opvolger 'Wants You' uit 1986 was zeer zeker de moeite waard, maar nadien werd het toch allemaal een beetje stil rondom deze talentvolle band. In 1996 werd nog een live-album uitgebracht, in 2000 nog gevolgd door het studio-album 'Sneak Preview', maar toen ging het licht toch echt uit.

Paul Shortino komen we later nog tegen bij diverse andere bands (zoals Heaven And Earth, Quiet Riot, Shortino/Northrup en onder zijn eigen naam Paul Shortino), maar bij geen enkele van die outfits wordt het kwaliteitsniveau van de eerste twee Rough Cutt platen benaderd. 'Chasing The Dream' is het vijfde studio-album dat Paul onder zijn eigen naam uitbrengt en ditmaal heeft hij gebruik gemaakt van de diensten van een aantal Duitse studio-muzikanten zoals gitarist Michael Voss (Mad Max), bassist Roland Bergmann (Mad Max), bassist Michael Muller (Jaded Heart) en gitaristen Johnny Douglas (K2) en Ralf Heyne (Biss). Mijn teleurstelling over 'Chasing The Dream' ligt dan ook zeker niet aan de kwaliteiten van de gebruikte muzikanten, maar des te meer aan het gebrek aan kwaliteit van het geoffreerde song materiaal. Oubollige nummers zonder pit, die nergens echt spannend worden gecombineerd met matige vocalen is niet echt iets waar ik op zit te wachten. Luister maar eens naar de bedroevende ballad 'Missing', 'Side FX' of de tenenkrommende afsluiter 'Promises' en je zult begrijpen dat ik 'Chasing The Dream' na een aantal luisterbeurten heb opgeborgen in de diepste spelonken van mijn platenkast om snel het debuut van Rough Cutt nog maar eens op te zetten, wat een wereld van verschil! Ik denk dat je de zuurverdiende centen deze maand beter aan andere releases kunt besteden….