Gory Blister - Graveyard Of Angels

Gory Blister - Graveyard Of Angels

Label : Mascot Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Tormentor Erich : Het is altijd fijn om te horen dat een band een groei doormaakt, en ik was dan ook aangenaam verrast toen ik naar dit 'Graveyard Of Angels' van Gory Blister zat te luisteren.

Op hun debuut album 'Art Bleeds' was het voornamelijk technische death metal zoals je die wellicht kent van Death ten tijde van 'Individual Thought Patterns' wat men liet horen. Diens opvolger 'Skymorphosis' was al meer gevuld met technische death metal in combinatie met wat thrash erbij, en nu, op 'Graveyard Of Angels' hebben deze Italianen de ideale mix te pakken. De muziek is nog steeds snel en fel, en er zit ook nog altijd een behoorlijk portie techniek in de tracks verwerkt, maar toch lijkt het alsof men de songs deze keer niet zo erg heeft volgestopt met riedeltjes als voorheen. Er wordt op de juiste momenten eventjes wat gas teruggenomen en hierdoor luister je gemakkelijker naar een melodieuze solo tijdens het titelnummer, hierdoor valt de afwisseling tijdens een 'Void Made Flesh' beter op en hierdoor is het ook meer genieten geblazen van een felle song zoals 'The Shining Hades'. Zelfs het instrumentale tussendoortje 'Emit Despair' heeft een lekker donker sfeertje meegekregen en ook de thrash metal riffs van 'All Vanishing Ruins' vliegen mede door de duidelijke productie om je oren. Als je naar 'Graveyard Of Angels' gaat luisteren raad ik je aan om ook de teksten eens door te nemen. Het album vertelt namelijk een vrij interessant en apart verhaal over het ontstaan van de mensheid.

'Graveyard Of Angels' is een album waar Gory Blister veel van hun kunnen in heeft gestopt. Ze vertellen een interessant verhaal via acht songs die elke liefhebber van hoog geschoolde thrash en death metal wel zal aanspreken. Voeg bij dit alles ook nog eens het fatsoenlijke artwork en je zult begrijpen dat ik met dit derde album van de mannen erg tevreden ben. Daar doet zelfs die vreselijke dance/house/prodigy achtige mix van 'Emit Despair' en de vrij korte speelduur van het album geen afbreuk aan, en dat wil wel wat zeggen.