The Haunted - Warning Shots

The Haunted - Warning Shots

Label : Earache | Archiveer onder speed / thrash metal

Patrick : 'Wat? Alweer nieuw materiaal van The Haunted. Nope, niets van dit het gaat hier 'slechts' om een compilatie van het vroege werk van de band. Nu zijn de eerste albums van The Haunted niet altijd even gemakkelijk te vinden en daarom houd ik het er maar op dat Earache de zoekende fans een dienst bewijst met deze release. Ik ga er vooralsnog dus maar niet van uit dat dit verzamelaartje een kwestie van geldklopperij is.

'Warning Shots' kent twee cd's. Op het eerste schijfje kom je nummers van de eerste drie albums 'The Haunted', 'The Haunted Made Me Do It' en 'One Kill Wonder' tegen. De nummers die uitgekozen zijn, geven een prima overzicht. De tracks zijn niet op volgorde van albums gezet maar lijken lukraak door elkaar gegooid te zijn. Persoonlijk mis ik nummers als 'Godpuppet' en 'Shattered', maar dat is Earache vergeven. Het tempo ligt er lekker op en de band trapt flink door maar kom, dat hoef ik toch allemaal niet meer uit te leggen? Degene die de eerste cd's van The Haunted niet kennen, hebben met dit werkje in elk geval de kans een inhaalslag te maken. Op de tweede CD tref je nummers aan die de albums (net) niet gehaald hebben, een drietal live tracks en wat demo songs. Meest opvallende daarvan zijn de laatste drie tracks ('Undead', 'Now You know' en 'Blood Rust'). Deze nummers komen van een tape opgenomen voor de oprichting van de band en ten tijde dat de band nog onder de naam Death and 1/2 Prod. door het leven ging. Ook de Candlemass cover 'Well Of Souls' mag niet ongenoemd blijven.

Net als menige compilatie zal dit waarschijnlijk slechts interessant zijn voor de diehard fans die smachten naar de extra's op de tweede cd of voor hen die het eerdere werk van de band willen leren kennen.