Icon In Me - Human Museum

Icon In Me - Human Museum

Label : Massacre | Archiveer onder speed / thrash metal

Patrick : Icon In Me is een Russisch/Europees project waarin we een aantal bekende namen tegen komen. Zo worden de vocalen gedaan door Tony JJ (M.A.N., ex-Mnemic, ex-Transport League) en Morten Löwe Sörensen (Submission, The Arcane Order) vinden we achter de drumkit. Verder zijn er gastoptredens te vinden van Steve Smyth (voormalig gitarist van o.a. Forbidden, Nevermore, Testament en Vicious Rumours), Flemming C. Lund (Invocator, The Arcane Order) en Andy Solvestrom (Evildoer, Within Y). Het zijn zeker geen verkeerde namen die gitarist D. Frans bij elkaar heeft geraapt toen de Russische band Hostile Breed uit elkaar viel en hij een nieuw project wilde starten.

Icon In Me maakt moderne thrash dat in de lijn ligt van de bands waar de twee meest bekende muzikanten uit deze band normaal gesproken mee op de proppen komen. Denk dus aan een mix van thrash en wat lichte industrial invloeden. Of om in bandnamen te blijven: een mengelmoes van Darkane, M.A.N., Mnemic, Submission en The Arcane Order. Het grote verschil met deze acts is dat bij hen de composities wel aantrekkelijk en gevarieerd in elkaar steken. En dat gebeurt hier net even te weinig. Alles is perfect technisch uitgevoerd maar de nummers steken te eenvoudig in elkaar en missen echt venijn en intensiteit. Een track als bijvoorbeeld 'Empty Hands' kent een laag tempo en wordt veel te lang doorgetrokken; het einde van de zes minuten speelduur haalt het bij mij niet.

'Human Museum' is een aardige kennismaking met Icon In Me. Het is echter nog wel een maatje of wat te klein om zich te kunnen meten met de andere genoemde bands in deze recensie.