The Arrs - Héros Assasin

The Arrs - Héros Assasin

Label : Season Of Mist | Archiveer onder metalcore

Michiel B. : Frankrijk. Land van het festival met al jaren de moeder alles line-ups alwaar ik deze zomer me voor het eerst aan ga vergapen: Hellfest. Land van geweldige bands zoals het almachtige Gojira, Dagoba en Penumbra. Land van kwaliteitslabel Season Of Mist en tevens land van één van de telgen aan de Season Of Mist boom: The Arrs met hun meest recente album 'Héros Assasin'.

De intro 'L'Empire, La Femme, La Mort' is mooi en sfeervol maar daarna is het gedaan met de rust. Elf beukende metalcore nummers, allen net als intro en albumtitel in de Franse taal verstoren de rust in mijn kantoor. Het materiaal is best wel pakkend en zit behoorlijk lekker in elkaar alleen is voor mij de Franse taal, die ik overigens zeker wel behoorlijk machtig ben, een vrij groot obstakel. Twee weken geleden was onderstaande tekst te lezen op onze nieuwspagina: "On this new effort, THE ARRS decided to set their imagination free, creating an album without boundaries and standing at the crossroad of genres”. Dat laatste kan ik beamen want naast hun net iets braver klinkende landgenoten van Dagoba doet het geheel me ook wel wat denken aan Unearth ten tijde van hun "III”-album. Ik vrees echter wel dat de boundaries er wel zullen blijven als de band alles in het Frans zal blijven doen.

En dat is jammer want ik heb zeker wel het idee dat op elk podium, waar ook ter wereld, de vonken eraf zullen springen bij deze absoluut talentvolle band. En of we er dan een biertje of een goed glas wijn bij drinken dat is mij om het even.