Jungle Rot - What Horrors Await

Jungle Rot - What Horrors Await

Label : Napalm Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Koen : Het is alweer tweeënhalf jaar geleden dat we iets hoorden van Jungle Rot. Het vorige album 'War Zone' kon de hoge verwachtingen helaas niet helemaal inlossen en de tevens in 2006 verschenen DVD 'Live In Germany' was zowat nergens te verkrijgen dus die is aan vele liefhebbers voorbij getrokken zonder de gebruikelijke rokende slachtvelden achter te laten. In 2008 tekende de band een deal met het Oostenrijkse label Napalm Records en 'What Horrors Await' is het eerste resultaat van deze samenwerking. Op deze CD bestaat de band uit het enige overgebleven originele lid Dave Matrise (zang/gitaar), aangevuld met bassist James Genenz, gitarist Geoff Buben en de nieuwste aanwinst: drummer Eric House.

Voor de mensen die eerder Jungle Rot aan zich voorbij hoorden (en zagen) trekken is het geen verrassing dat de band bekend staat als een groovend death metal gezelschap. Jungle Rot zal nooit de prijs voor meest innovatieve of creatieve death metal brigade winnen, maar deze aspecten worden ruimschoots goed gemaakt door Amerikaanse mid-tempo nummers die gedrenkt zijn in eind jaren tachtig en begin jaren negentig invloeden. Degenen die deze omschrijving aanspreekt, zullen geen moeite hebben om enkele plezante uurtjes met 'What Horrors Await' te overbruggen. De no nonsense nummers zijn namelijk afwisselend genoeg qua tempoversnellingen, breaks en solo's om het geheel niet saai te laten worden. Ik ben blij dat Jungle Rot haar eigen afkomst niet heeft verloochend en haar speciale plekje in de scène heeft behouden. Veel meer is er aan dit schijfje niet toe te voegen, dus je weet wat je te doen staat!