Luca Turilli - Demonheart

Luca Turilli - Demonheart

Label : Limb Music | Archiveer onder

Release type: Mini-CD

Ferdi : Het wordt wel eens gezegd dat kwantiteit de vijand is van kwaliteit. De altijd eigenzinnige Luca Turilli bewijst met deze release dat die stelling onzin is. Al sinds 1997 brengt de sympathieke Italiaan minstens één album per jaar uit, óf met zijn band Rhapsody, óf solo. Komende maand is het weer raak met een volledig nieuw solo-album. Als voorproefje krijgen we uiteraard een maand van te voren een EP op ons afgeslingerd met wat teasers en wat opvullers. We vinden twee nummers van de komende cd, namelijk het nummer Demonheart en en ingekorte versie van het titelnummer Prophet Of The Last Eclipse. Het is Luca gelukt om zijn trademark geluid (bombastische speedmetal, veel slide-solo's) naar een hoger niveau te tillen. Deed hij dat op zijn vorige soloalbum door een mythische en noordse sfeer te creëren, dit keer haalt hij alle truken uit de kast om het geluid een futuristisch tintje te geven. Verder vinden we een compleet nieuw nummer, het tweeluik Aondeau In C Minor/Black Realms Majesty: een op de Rhapsody-leest geschroeid klassiek / metalnummer, uiteraard met een pakkend refrein. Een vijf minuten durende edit-versie van het nummer King Of The Nordic Twilight (het titelnummer van de vorige cd, oorspronkelijke speelduur ruim 12 minuten) en een Helloween-cover (I'm Alive, stond vorig jaar op een tribute) ronden deze 24 minuten durende EP af. Wederom een leuk zilveren schijfje van deze hardwerkende Italiaan. Uiteraard is het hele verassende er zo langzamerhand wel af, maar door het geluid een nieuwe wending te geven heeft Luca zijn muziek toch fris weten te houden. Kom maar op met die volledige cd!