Amon Amarth  - Once Sent From The Golden Hall

Amon Amarth - Once Sent From The Golden Hall

Label : Metal Blade | Archiveer onder death metal / grindcore

Release type: Re-release

Vera : Zo hoort dat met gebeurtenissen van grote betekenis: ze worden opgenomen en vastgelegd voor het nageslacht. Eind 2008, de vier laatste dagen van dat jaar om precies te zijn, gaf Amon Amarth een concertreeks in het Duitse Bochum waar men de vier eerste albums integraal live speelde, telkens aangevuld met wat nieuwer materiaal. De eerste avond was het de beurt aan 'Once Sent From The Golden Hall', het debuut dat in 1998 het licht zag.

Amon Amarth toert momenteel als hoofdact door Europa, daarna volgt een Amerikaanse tournee en in de zomer spelen ze op verschillende festivals, waaronder Summer Breeze. Dit jaar worden ook de vier eerste albums terug uitgebracht in een dubbel popup digipak met twee schijfjes. Het is werkelijk een mooi verzorgd pakket met een tweentwintig pagina's tellend boekje met foto's en veel uitleg van de band zelf over dit album. Op de eerste schijf vinden we de geremasterde versie van het album 'Once Sent From The Golden Hall' en als bonus 'Siegreicher Marsch', een Duitse versie van hun klassieker 'Victorious March'. De tweede cd bevat de integrale live uitvoering van dit album tijdens het concert in Bochum op 28 december 2008. Uitstekende kwaliteit, alleen jammer dat het geen dvd is en we de beelden moeten missen.

Tot slot een woordje uitleg over 'Once Sent From The Golden Hall'. De band is geleidelijk aan uitgegroeid tot enorme populariteit en daar hebben hun stormachtige live shows alles mee te maken. Ik schafte in 1998 dit album aan om Amon Amarth te leren kennen en was meteen fan voor het leven. De melodieuze death metal met glorieus karakter en meeslepend gitaarwerk is ruw maar toch erg toegankelijk. 'Victorious March' was meteen mijn favoriete nummer en dit vooral door de onsterfelijke ritmes en grandioze gitaarsolo. Niemand wist toen dat dit zou uitgroeien tot een "all time favourite die live ook nu nog de wildste taferelen creert. Amon Amarth mag zich nu n van de populairste Viking bands noemen en deze heruitgave is dan ook een absolute must have voor alle fans van dit genre.