Wolf - Ravenous

Wolf - Ravenous

Label : Century Media | Archiveer onder heavy / power metal

Tormentor Erich : Heb jij dat ook wel eens? Dat gevoel van "hmm, ik mis iets” terwijl je naar een album zit te luisteren? Dat je moet toegeven dat met de songs eigenlijk niet zoveel aan de hand is maar dat ze toch om de een of andere reden niet echt aanzetten tot grote vreugde? Nou, dat gevoel had ik ook bij het beluisteren van deze nieuwe Wolf.

Voorop gesteld moet ik wel even zeggen dat deze Scandinaviër wederom een album hebben uitgebracht dat aan veel facetten van een goed werkje voldoet. De achtenveertig minuten muziek zijn mooi verdeeld over elf songs die een duidelijke productie hebben kregen van Roy Z. De tracks zijn weer vakkundig ingespeeld en op elke song zijn tevens een paar flinke solo's te horen. Ook ben ik erg gecharmeerd over de lekker in het gehoor liggende up tempo songs zoals 'Speed On' en 'Mr. Twisted'. Met de iets minder snelle maar daarvoor wel voorzien van toffe heavy riffs tracks zoals 'Curse You Salem' en 'Hiding In The Shadows' kan ik ook prima overweg. Maar waar ik een beetje van baal is dat ik bij het beluisteren van een 'Voodoo' en 'Love At First Bite' steeds maar weer struikel over dat iets te commerciële refrein en dat een 'Hail Caesar' teveel blijft hangen in dezelfde herhaling van riffs. Daarnaast kan het erg afwissellende 'Blood Angel' en de titeltrack ondanks de subtiele Iron Maiden invloeden mij ook niet echt over de streep trekken. Tijdens deze songs bekruipt mij toch het gevoel dat het allemaal net wat feller en beter had gekund. Ik kan mij dus helaas niet onttrekken aan het idee dat Wolf die stevige bijt die men op de vorige twee albums wel had nu niet heeft.

Ik hoop echt dat Wolf niet de kant op gaat van "men heeft eigenlijk het beste al achter zich”. En nogmaals, slecht is dit 'Ravenous' zeker niet, maar het had wat mij betreft toch wat krachtiger gemogen.