Cradle Of Filth - Live Bait for the Dead

Label : Snapper Music | Archiveer onder

Michiel D. : CD 1:

Van Cradle of Filth zijn talloze bootleg live cd's te verkrijgen. De meeste daarvan hebben echter met een erbarmelijk geluid te kampen op een enkeling na (en die heb ik). 'Kom' moeten de heren van Cradle of Filth gedacht hebben. We hebben nu inmiddels al alles wat er maar uit te brengen valt uitgebracht behalve een live cd. Welnu, hier is die dan… Live Bait for the Dead is in april 200 opgenomen in Nottingham Rock City en bevat 11 nummers die een mooi overzicht geven van het oeuvre van de band. Het is hetzelfde concert als ook al eerder op de DVD Heavy Left Handed & Candid van vorig jaar stond. Het geluid op de cd is glashelder en ieder instrument is goed in de mix te onderscheiden. Ik vind het jammer dat er zo op safe gespeeld wordt. De band vliegt qua snelheid nergens uit de bocht zoals ze met Uberbeuker Nicholas Barker nog wel eens deden. Op oudere bootlegs zit er veel meer pit in de nummers terwijl het hier allemaal wat behouden gebracht wordt. Ook op deze live cd is goed te horen dat het verlies van drummonster Nick een forse aderlating is geweest voor Cradle of Filth. Drummer Adrian doet het allemaal prima, maar de madness is er een beetje vanaf en dat vind ik jammer……Verder een prima live registratie van een Cradle optreden en een goede songkeuze.(85/100)

CD 2:

De tweede cd is weer een heel ander verhaal. De cd bevat een aantal gothic/house remixes, een Sisters of Mercy Cover, een Twisted Sister cover, twee vreselijke uitvoeringen van Funeral in Carphatia en Nocurnal Supremacy (waarom in godsnaam vraag ik me dan af?!), en de nummers Born In A Burial Gown en Scorchered Earth Erotica van Bitter Suites. Leuk voor de verzameling, maar ik weet nu al dat ik deze cd nooit weer draai. Vreselijk.(geen cijfer)