Sympathy - Anagocic Tyranny

Sympathy - Anagocic Tyranny

Label : Bombworks Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Tormentor Erich : Sympathy was voor mij een nog onbeschreven blad totdat ik dit 'Anagogic Tyranny' in de bus kreeg. De band was vroeger blijkbaar een één-mans project van alleskunner Dharok, maar op deze derde langspeler mag de beste man zich verheugen op het gezelschap van drummer Jim Austin (ook van Into Eternity) en gitarist Jeff Lewis die je misschien kent van Abolishment Of Hate en Mortification. Tezamen hebben deze kerels een prima death metal schijfje in elkaar gezet.

Afgaande op het eerste gehoor valt meteen op dat Sympathy wel weet waar Morbid Angel de mosterd vandaan heeft gehaald. Tijdens tracks zoals 'Insurrection' en 'The Iscariot Aspect' hoor je van die typische breaks en langzame gedeeltes zoals we die al jaren kennen van Trey en co. Ook de manier waarop de solo's voorbij komen laat bij mij wel een belletje rinkelen. Maar pas op, het is niet de bedoeling om deze Canadese band nu af te schilderen als zoveelste kloon van, want daarvoor zijn de tien songs van 'Anagogic Tyranny' te sterk. Met name de afwisseling tussen mid-tempo, snel en behoorlijk traag heeft men goed in de tracks verwerkt. En als daar ook nog op gepaste momenten een klein koor of enkele subtiele edoch duidelijk sfeerverhogende synthesizer aanvullingen bij komen blijkt al gauw dat we hier met een kwalitatief erg goed album te maken hebben. Luister maar eens naar werkjes zoals 'Enslaved By Depravity' of 'Underworld' en alles zal duidelijk worden. Dat Sympathy het experiment niet schuwt blijkt ook wel uit het blij vlagen zeer trage en doom achtige 'Potter's Field' dat een bijzonder donker sfeertje oproept. Het hele album is zo wie zo geen lichte kost, maar mede door de fatsoenlijke productie en het goed uitgevoerde spel wel uiterst genietbaar. Liefhebbers van ietwat avontuurlijke death metal kunnen dit gerust eens proberen.