Lamb of God - Wrath

Lamb of God - Wrath

Label : Roadrunner Records | Archiveer onder different metal

Patrick : Wil je dat nooit meer doen Chris Adler? Een uitspraak als "This album is going to surprise a lot of people. Typically bands that get to where we are in our career begin to slack off, smell the roses and regurgitate. We chose a different path. is zeker niet verontrustend, maar de schrik slaat me om het hart als ik de eerste klanken van 'Wrath' hoor. Dit is niet de verrassing waar ik hoopte. Is Lamb Of God vervallen tot louter sfeervol, frivool, akoestisch gitaar gepingel?

Schijn bedriegt want de 'vooruitgang' blijft beperkt tot het intro 'The Passing', dat slechts de stilte voor de storm is. Daarna is het tien nummers volle bak gaan en vieren agressie, venijn en intensiteit hoogtij. 'Wrath' is alles dat je van Lamb Of God kunt en wilt verwachten. De brutaliteit van 'As The Palaces Burn', nog meer groove dan op 'Ashes Of The Wake' en de herkenbaarheid van 'Sacrament' zijn terug te horen. De riffs zijn nog steeds vlijmscherp en razendsnel, het drumwerk is moddervet en bovenal is de rauwe, diepe krijs van Randy terug! Zanger Randy Blyth blijkt op het album te zoeken naar de grenzen van zijn mogelijkheden en dat pakt vaak veel gevarieerder en hysterischer uit. De nummers zijn rap en zijn over het algemeen nog even bruter en rauwer uit dan we al van Lamb Of God kennen. Het akoestische komt nog op twee momenten terug als (kort) intro ('Grace' en 'Reclamation') en zorgt op die momenten juist voor een klein rustpuntje op het album. Want voor de rest is het herrie trappen geblazen. Van het strakke 'In Your Words', de opgefokte single 'Set To Fail', het haast verstikkende 'Fake Messiah' tot aan het langere, epische 'Reclamation' het is hollen van het n naar het andere hoogtepunt.

"Wrath needs no hype. We have topped ourselves and you will feel it. riep Chris Adler ook nog. Laat die daar nu eens helemaal gelijk in hebben!