Hatebreed - Live Dominance

Hatebreed - Live Dominance

Label : Century Media | Archiveer onder punk / hardcore

Release type: DVD/Video

Thijs : We kunnen wel stellen dat Hatebreed de grootste hardcoreband op dit moment is. En dat is iets wat ze niet van de ene op de andere dag bereikt hebben, dit hebben ze bereikt door jarenlang touren, albums uitbrengen en langzaam maar zeker een grotere fanschare op te bouwen. Inmiddels hebben ze ook voet aan de grond gekregen in de metalscene. Het is ze gegund.

Dit is de eerste DVD van de band en ze pakken het meteen goed aan. Op deze DVD is een liveoptreden te vinden wat de band deed in Detroit, in Harpos. We vinden hierop nummers van hun eerste release ('Under The Knife', uit 1996) tot aan de laatste ('Supremacy', uit 2008). Het optreden is opgenomen met meerdere camera's, waarbij het beeld soms op een cartoonachtige manier wordt opgedeeld in tweeën. Er is ook een handheld camera in het publiek, die goed weergeeft dat het er ruig aan toe kan gaan bij een Hatebreed show. De hele show duurt zo'n 75 minuten. Voor mij is dat wat veel Hatebreed, maar voor de fan is dat wellicht nog te weinig.

Naast de livebeelden zijn er nog extra's te vinden zoals beelden van de reis naar de show toe, het opbouwen van het podium, extra nummers van andere shows, interviews met de bandleden, een tattoo gallery, een eerbetoon aan overleden vrienden en een tribute aan Philadelphia. De reis naar de show en het opbouwen van het podium hadden wat mij betreft achterwege mogen blijven, die kijk je waarschijnlijk slechts één keer. De extra nummers zijn wel de moeite waard, zo is de kans groot dat je favoriete nummer op deze DVD staat. De interviews met de bandleden zullen voor de fans de moeite waard zijn, er wordt gesproken over de geschiedenis van Hatebreed en wat de band en de fans voor de bandleden betekenen. De tattoo gallery is ook een mooie aanvulling. Mooi om te zien hoeveel Hatebreed tatoeages er zijn en hoe verschillend in kwaliteit ze zijn. Het tribute aan Philadelphia is eigenlijk een eerbetoon aan de fans: "We turned our cameras around to show the world who it is that inspires us every time we get on stage.” Ook moet vermeld worden dat de kwaliteit van de beelden en het geluid uitstekend is. Het publiek doet goed mee, de band is op dreef, al hoor je wel vaak "Let's go Detroit” en "I wanna see the greatest pit of the night”. Ach, dat moet je er maar bij nemen. Onmisbaar voor de fans, deze DVD.