Farscape - For Those Who Love To Kill

Farscape - For Those Who Love To Kill

Label : No Colours Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: Re-release

Tormentor Erich : Het is zover. De algemene recessie heeft blijkbaar ook in metal land toegeslagen want via het hoofdkantoor heb ik deze cd ontvangen zonder boekje, zonder begeleidende brief, zonder bandnaam, zonder titels en zonder label. Gelukkig wist de alwetende Ɯberlord Horst raad en mede dankzij zijn hulp en wat speurtochten op het internet blijkt dat we hier te maken hebben met de Braziliaanse thrashers van Farscape en hun album 'For Those Who Love To Kill' dat door No Colours Records opnieuw is uitgebracht.

Via de myspace pagina van de band kom ik ook te weten dat enkele verstokte fans maar wat blij zijn met deze re-release, maar of ik hun mening deel? Nou nee, niet echt. Ik moet toegeven dat het album z'n momenten kent en dat het ook wel een bepaalde charme heeft. Met een beetje fantasie zou je zelfs kunnen stellen dat 'For Those Who Love To Kill' klinkt als een hele oude Destruction of Kreator demo. De songs, die zang, de matige productie, het heeft er allemaal wel wat van weg, maar daar houdt het ook mee op. Deze dertien Farscape tracks komen in vergelijking met de bekendere bands kwaliteit kort. Het song writing is niet bijster origineel en de uitvoering is soms iets te rommelig of net niet strak genoeg. Luister maar eens naar de drie live songs die samen track nummer dertien vormen, het is aan de ene kant wel tof dat men de vrij onbekende Kreator song 'Bonebreaker' covert, maar daarna zakt het allemaal een beetje in elkaar, helaas. Uiteindelijk kom ik tot de conclusie dat deze release best aardig is mits je een echte liefhebber van het genre bent, maar verplichte kost is het zeker niet.