Red Eyes - Red Eyes

Red Eyes - Red Eyes

Label : Eigen beheer | Archiveer onder nu metal

Release type: Demo

Michiel B. : Dag chef/beste Horst,

Het doet me goed om na een jaar mijn aandacht aan andere dingen te hebben kunnen geven weer deel uit te maken van de schrijvende crew van de Lords. Afgelopen maand begon ik hier reeds voorzichtigjes mee middels reviews van de almachtige Christmas Metal Symphony en ook de split cd van Batmobile en Peter Pan Speedrock kon mij prima bekoren. Dat voelde goed; webmeester Michiel B. alive and kicking weer terug op het oude nest.

U mailde mij voorafgaand aan mijn rentree welke genres u mij beter niet kon opsturen waarop ik antwoordde dat u de stofzuiger black metal beter naar collega Neithan kon sturen en ook het zangeressenspul, wat ik in het verleden nog regelmatig besproken heb, daar kon u beter iemand anders een plezier mee doen. Misschien is het daarom ook wel mijn eigen schuld dat op dit moment de vier nummers van de eerste demo, die ze overigens zelf een EP noemen, van het Amsterdamse gezelschap Red Eyes de rust in mijn woonkamer hardhandig verstoort. Ik had u namelijk niet laten weten dat ik geen behoefte heb aan "Amsterdammetal” of "Poppy melodic funky crazy heavy hard rock metal”, het spul wat Red Eyes volgens hun biografie pretendeert te spelen.

Het is in 1 woord verschrikkelijk! De muzikale omlijsting - zowel gitaar, bas als drums - is van een dermate beginnersniveau dat iedereen die langer dan een jaar gitaar speelt dit zonder al te veel moeite kan spelen. De productie van de veelvuldig genoemde Daan v/d Elsken is erg tam, de zang is veelvuldig vals en ook nogal eens tweetalig (Engels en Spaans) en de riffs blijven voor geen meter hangen. Hier en daar drijft af en toe de naam Trivium boven maar het komt er nog niet eens in de buurt. Nee, dit hangt echt van de losse flodders aan elkaar. Zou het komen doordat ook Red Eyes, net als zo'n beetje elke metalband uit onze hoofdstad, een bezetting kent die van de diverse nationaliteiten en achtergronden aan elkaar hangt? In dat laatste geval kan ik u in elk geval vertellen dat Red Eyes nog mijlenver achterloopt bij bands als Cultura Tres, Seita en Demia om er maar eens een paar te noemen.

Ik hoop dat u mij de komende maanden van wat leuker spul voorziet want hier word ik niet bepaald vrolijk van. Ik maak dus maar van de nood een deugd en promoveer het schijfje tot onderzetter en ik neem aan dat de kantklosclub hier uit de buurt blij zal zijn met de biografie, de inlay en het cd boekje wanneer ze komende maand het oud papier weer komen ophalen hier in de straat.

Met vriendelijke groet,

Michiel B.
Uw trouwe webmeester