Doro - Fear No Evil

Doro - Fear No Evil

Label : AFM Records | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : Door alle activiteiten rondom haar vijfentwintig-jarige jubileum als metal zangeres heeft de Duitse dame Doro Pesch over publiciteit natuurlijk niet te klagen gehad. Om ervoor te zorgen dat deze aandacht niet zal afnemen wordt de nieuwe plaat 'Fear No Evil' op de mensheid losgelaten, waardoor Frau Pesch ook in de nabije toekomst over belangstelling vanuit de media niets te klagen zal hebben. Is deze aandacht op basis van deze 'Fear No Evil' wel terecht? Ik ben bang dat ik op deze vraag een politiek antwoord zal moeten geven, want aan de ene kant is het song materiaal mijns inziens duidelijk minder van kwaliteit dan hetgeen wat men op het uit 2006 stammende 'Warrior Soul' liet horen, maar wanneer men die vergelijking achterwege laat blijkt dat men gewoon weer een goed Doro album afgeleverd heeft.

De plaat opent met 'The Night Of The Warlock', dat al op de mini-CD 'Celebrate' te vinden was en waarvan ik toen al zei dat dit een lekker traditioneel metal nummer was, dat echter wat ontsiert werd door het veelvuldig herhalen van de song titel en dat oordeel is enkele maanden later nog niet veranderd. Overigens is ook het lekkere titelnummer van de 'Celebrate' mini terug te vinden op 'Fear No Evil'. Een andere bekend nummer is 'Herzblut', wat voor de eerste keer gespeeld werd op het "25th anniversary concert” en dat ook als separate mini-CD uitgebracht is. 'Herzblut' is een redelijk goede Duitstalige ballad, die echter niet de klasse heeft van een 'Fur Immer'. Verder vind je ook nog het duet met Tarja Turunen 'Walking With The Angels', een prima nummer waarop blijkt dat de stemmen van Tarja en Doro ondanks de verschillen toch prima bij elkaar kunnen passen. Van de overige zeven nummers vallen het afsluitende '25 years' en het punky en vrij rommelige 'Caught In A Battle' behoorlijk tegen, maar dat wat teleurstellende gevoel wordt zeker gecompenseerd door tracks zoals 'It Kills Me' en 'On The Run'. 'Fear No Evil' is zeker niet de beste plaat die Doro ooit uitgebracht heeft, maar gewoon een gedegen release, niets meer en niets minder!