Vision Divine  - 9 Degrees West Of The Moon

Vision Divine - 9 Degrees West Of The Moon

Label : Frontiers Records | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : Bij het Italiaanse Vision Divine is zanger van het eerste uur Fabio Lione weer in genade aangenomen en teruggekeerd op het oude nest. Michele Luppi, de zanger die vanaf 'Stream Of Consciousness' uit 2004 gedurende drie albums van de partij was, wilde zich richten op een meer A.O.R.-gerichte stijl en besloot het eerder dit jaar dus maar voor gezien te houden. En hoewel ik Michele Luppi als zanger wat hoger aansla als Fabio Lione, weet ook laatstgenoemde te overtuigen op deze nieuwe '9 Degrees West Of The Moon'. Hij past gewoon prima in het met progressieve invloeden doorspekte power metal materiaal van Vision Divine en levert een zeer goede prestatie. Ook gitarist en bandleider Olaf Thorsen (Labyrinth) draagt zeer veel bij aan dit lekkere plaatje, want hij heeft enerzijds een aantal erg sterke composities neergepend en anderzijds gaat hij de nodige duels aan met keyboardspeler van dienst Alessio Lucatti. Ik moet overigens wel zeggen dat de keyboards dit keer wel wat overheersen in het totaalgeluid van Vision Divine, maar echt storend wordt dit nergens.

Het song materiaal is lekker divers getuige het epische power metal stuk 'Letter To My Child Never Born', de meer uptempo tracks 'Fly' en 'Out In Open Space' en het wat melodieuzere 'Violet Loneliness'. Een beetje overbodig vind ik de Judas Priest cover 'Touch Of Evil', hoewel men een erg goede versie neerzet. Verder wordt als extraatje ook het nummer 'Fading Shadows' nog in een demo-versie toegevoegd. Vision Divine is zeker niet de meest originele band en ze kunnen met '9 Degrees West Of The Moon' zeker niet hun beste plaat 'Stream Of Consciousness' evenaren, maar als melodieuze power metal liefhebber zul je hier zeker plezier aan beleven, dat weet ik zeker!