Pentagram - Review Your Choices

Pentagram - Review Your Choices

Label : Season Of Mist | Archiveer onder doom metal

Release type: Re-release

Erik : In 1999 kwam na persistent aandringen van het snelgroeiende Italiaans label Black Widow een nieuw Pentagram LP op de markt. Vijf jaar voorheen barstte de band uit elkaar als een atoombom en de ongrijpbare magie die meester vocalist Bobby Liebling, all round instrumentalist Joe Hasselvander, gitaarmeester Griffin en bassist Swaney creƫerden, zou nooit meer mogen zijn. Echter, Hasselvander en Liebling sloegen de handen in elkaar en hebben dus dit 'Review your Choices' in elkaar gezet, een plaat wat als de zwaarste uit hun oeuvre wordt betitelt.

Het duo maakt wel gebruik van eerdere nummers. Zo heette het nummer 'Change Of Heart' eerder 'Whore' en stond het op een van de Death Row demo's. Ook teksten uit de jaren zeventig zijn hergebruikt, maar wat deert het. Het Pentagram pur sang 'Forever My Queen', de openingsriff van het Hellhammer achtige 'Megalania' en het fantastische seventies nummer 'Downhill Slope' (waarvan ik denk dat Hasselvander hier zingt) verantwoorden de aanschaft al. Tegenvallend zijn de vocalen van Liebling, die wel aangaf wat anders te willen doen met zijn stem op deze release, maar toch. In het voorwoord geeft Hasselvander de schuld aan de in de studio foutief gebruikte type microfoons. Toch laten de gebruikte groepsfoto's een andere reden zien, namelijk de jarenlange aderlijke genotsmiddelen die hun tol eisen. Hoe het ook zij, je krijgt een moderne Pentagram sound voor je kiezen met de overduidelijke seventies sound. Mooi aan deze release zijn de twee alternatieve takes van 'Mow You Down' en 'Forever My Queen', zodat puristen ook weer over kunnen gaan tot aanschaf.