Paragon - Law Of The Blade

Paragon - Law Of The Blade

Label : Remedy Records | Archiveer onder

Ferdi : Paragon zag ik vorig jaar op Wacken Open Air een optreden voor een halflege tent geven. Het publiek liet het afweten (blijkbaar meer genteresseerd in de grote namen?). Jammer, want het optreden was onderhoudend en bestond uit enkel uit het hard gespeelde metal. Helaas zijn de vorige cd's van deze groep altijd slecht te krijgen geweest. Zodoende is, ondanks dat de band al vier andere cd's uit heeft, Law Of The Blade de eerste Paragon-cd die ik te horen krijg. De productie van dit nieuwe was in handen van Iron Savior-bandleider Piet Sielck, en die kerel heeft wederom bewezen hoe een band als dit hoort te klinken. Het geluid is moddervet, en zo hoort het ook. Voor wie de band niet kent, Paragon maakt een mix tussen Iron Savior en Grave Digger, met een statige Saxon-sfeer. Pure spierballenmetal dus. Helaas weten niet alle nummers even veel te boeien. De cd duurt drie kwartier en telt tien nummers plus een bonustrack (To Hell And Back Again, van Saxon). Een paar nummers (oa Allied Forces, Abducted en het titelnummer) springen er echt uit, de rest kabbelt maar wat voort. Het zijn nummer die het wellicht live wel goed doen, maar waaraan de band langer had moeten werken alvorens ze op cd te vereeuwigen. Conclusie: Law Of The Blade is een cd die zeker de middelmaat ontstijgt, zonder dat het een echte klassieker is. Een aanrader voor de fans van Duitse heavy metal. Overigens kwam mijn exemplaar op zo'n zwarte Playstation-cd. Of daar nog een reden voor is weet ik niet, maar geinig is het zeker.