Enforcer - Into The Night

Enforcer - Into The Night

Label : Heavy Artillery | Archiveer onder heavy / power metal

Frank V. : Kun je je de tijd nog herinneren dat je strakke jeans en een spijkerjasje droeg, vol met patches van verschillende metal helden van weleer? Ik heb het dan uiteraard over begin jaren tachtig, de tijd waarin NWOBHM hoogtij vierde, daarna gevolgd door een rits Amerikaanse bands zoals Savage Grace, Hawaï en nog vele andere. Als deze periode je hart sneller doet kloppen dan moet je zeker naar dit Zweedse Enforcer luisteren. Het is werkelijk ongelofelijk hoe hun dit gevoel hebben weten vast te leggen in deze huidige tijd. De band bestaat ongeveer een jaar of vier, en men had tot nu toe als enige wapenfeit een demo, die uitgebracht is in 2005. Deze demo was redelijk succesvol en het kon daarom ook niet uitblijven, de band tekende bij Heavy Artillery Records uit de USA.

De CD 'Into The Night' heeft al meerdere draaibeurten in mijn speler gehad, en er zullen er nog velen volgen. De opener 'Black Angel' heeft een wel heel duidelijk NWOBHM gevoel in zich, dit wordt doorgetrokken op 'Mistress From Hell'. Het titelnummer 'Into The Night' had ook door Exciter opgenomen kunnen worden. Tevens hoor je in een aantal nummers het goede oude Savage Grace erdoor heen, en omdat dit een van mijn favoriete bands is kan het feest voor mij niet meer kapot. Het instrumentale 'City Lights' geeft een perfecte Maiden feel (ten tijde van de eerste twee platen). Alle negen nummers zijn van uitstekende kwaliteit, maar persoonlijk vind ik 'Scream Of The Savage' het beste nummer. Het is super afwisselend en wordt uitstekend gespeeld door de heren. Dus als je in bent voor een potje metal nostalgie dan moet je dit zeker aanschaffen.