U.D.O. - Mastercutor Alive

U.D.O. - Mastercutor Alive

Label : Zyx Music | Archiveer onder heavy / power metal

Nima : Udo Dirkschneider, ons allen bekend natuurlijk, vierde vorige jaar zijn twintigjarig bestaan. Dat werd niet alleen gevierd middels de best-of CD 'Metallized', maar ook met een splinternieuw album in vorm van 'Mastercutor'. Dat laatste was wederom het bewijs dat Udo en zijn band U.D.O. nog springend levend zijn en de creatieve geest nog lang niet uitgeblust is.

Zoals het hoort ging men ter promotie van de laatste plaat uitgebreid op tour, waarvan het resultaat nu te zien en te horen is op 'Mastercutor Alive'. De derde officiële liveregistratie in de band's geschiedenis is opgenomen op 3 mei van dit jaar in Tuttlingen, Duitsland. Uiteraard staat het optreden deels in het teken van 'Mastercutor', die naast het titelnummer is vertegenwoordigd met 'Vendetta', 'One Lone Voice' en de single 'The Wrong Side Of Midnight'. Maar de kleine metalen reus weet dondersgoed wat zijn publiek wil en trakteert ons op prachtige rockers zoals onder andere 'Animal House', 'Thunderball', 'They Want War' en '24/7'. Uiteraard mogen een aantal de Acceptklassiekers die Udo op zijn hand heeft niet achterwege blijven. De uitvoeringen zijn uitstekend en met prachtige nummers, een scherp geluid en gitaristen zoals Stefan Kaufmann (uiteraard bekend van Accept) en de jonge Igor Gianola aan zijn zijde, kan de man met de prikkeldraadstrot weinig fout doen.

'Mastercutor Alive' is verkrijgbaar als een dubbel-cd en dubbel-dvd. De snelle koper kan deze ook als een gelimiteerde oplage in één pakket aan zijn collectie toevoegen. Helaas heb ik enkel de CD versie tot mijn beschikking gekregen, maar getuige te zijn geweest van de band op het podium en een tweetal "teasers” van de DVD op de officiële website, kan ik zeggen dat dit zeer zeker de moeite waard zal zijn. De CD-uitvoering ziet er in ieder geval puik uit en bevat een uitgebreid boekje gevuld met prachtige foto's. Met 26 nummers en een speeltijd van 140 minuten krijg je bovendien waar voor je geld. Kortom: een prachtig document en een verrijking van elke echte heavy metalcollectie.

Tracklist CD 1:
Mastercutor
24/7