AC/DC - Black Ice

AC/DC - Black Ice

Label : Sony Music Entertainment | Archiveer onder hardrock / aor

Winston : Nou…zeven jaar na de voorganger 'Stiff Upper Lip' is dan eindelijk de nieuwe plaat van het instituut AC/DC op de markt. In die tijd doken er verschillende nieuwe bandjes op die duidelijk lieten horen dat ze de stijl van deze Aussies wel wilden hanteren maar helaas voor hen, het origineel is nog steeds beter. Hoe simpel ook en hoe bekend het weer klinkt het is gewoon wéér gelukt om een superlekker album toe te voegen aan de CV.

Waren de vorige twee albums wat flets, 'Black Ice' heeft weer wel dat extra lekkere gevoel en dat komt mede door de droge en directe productie van Brendan O'Brien die de unieke gitaarsound van de broers Young perfect neer zet. Met oerdrummer Phil Rudd (met aan -en uitknop) achter de drums en bassist Cliff Williams samen aan de basis kan het eigenlijk ook niet fout gaan. Brian Johnson klinkt nog steeds als op zijn debuut 'Back In Black' en dat is eigenlijk best opmerkelijk. 'Rock 'n Roll Train', 'War Machine', 'Decibel' en het toch een beetje verrassende 'Rock 'n Roll Dream' zijn stuk voor stuk lekker en air-gitarend aanstekelijk. De fans en andere belangstellenden weten wat er komt; AC/DC is zo'n beetje de enige band waar niks van verwacht wordt omdat de band trots vasthoudt aan de formule. Het werkt en het gigantische succes van de band bewijst het grote gelijk. Wat wel min of meer nieuw is; de wijze hoe de band zich in het moderne tijdperk presenteert. Heel slim let men namelijk op wat er in de muziekwereld van nu te doen is en ze haken daar dan mijns inziens perfect op in. De internet site van de band is werkelijk fenomenaal, de band doet mee aan Rock Band (game) en de merchandise is overal te koop. In de moeilijke muziekmarkt gewoon erg goed gedaan en een compliment waard. En nu weer het podium op! Ik heb er zin in!