Bison B.C. - Quiet Earth

Bison B.C. - Quiet Earth

Label : Metal Blade | Archiveer onder different metal

Jasper : Mensen vragen me wel eens of ik nooit eens genoeg heb van Baroness, of Mastodon, High On Fire en Kylesa me nooit eens de neus uit komen, of dat ik ooit eens geen zin heb om Intronaut te draaien. Ik kijk deze mensen eerst altijd een tijdje aan alsof ze me net hebben verteld dat ze dagelijks voor het avond eten een potje rauwe naaktslakken achterover gooien. Daarna volgt meestal een angstwekkende woede aanval gevolgd door een schuimbekkende spastische buikkrampgolf. Of ik ooit genoeg kan krijgen van moderne sludge metal? Integendeel, er gaat geen dag voorbij dat ik niet op zoek ben naar die nieuwe band die met het gevoel kan geven dat 'Remission' aanzwengelde toen ik die plaat voor het eerst opzette.

Vandaar dames en heren, dat ik zo ontzettend in m'n nopjes ben met de Canadezen van Bison B.C. Deze band gooit al mijn favoriete moderne sludge metal ingredinten in een vuile blender en brouwt daar een riekend mengels mee waarvan een luttele snuif voldoende is om met een knetterende high in je kop onderuit op de bank te ploffen. Neem de rauwe noisy Southern attack van 'Remission', de vuile rafelrand aanpak van Matt Pike en trawanten, voeg daarbij een mespuntje trash en een vleugje Maidenesque gitaarpartijen et voil: een meesterwerk is klaar. Eigenlijk is het zo simpel dat je je afvraagt waarom niet meer bands deze formule hanteren. Goed, het gebeurt ook wel, en nieuwe aanwas als Saviours, Javelina en Taint veroveren ook steeds meer zieltjes, maar van een echte geboortegolf zoals bij deathcore is nog lang geen sprake. Wat maakt het ook uit, zolang er af en toe bands als Bison B.C. langskomen die mij mijn dagelijkse shot komen geven op een net iets andere manier dan ik gewend ben, dan ben ik een gelukkige junkie.

Moet ik nu nog echt af gaan sluiten met een laatste compliment? Heeft u als lezer nou echt nog een duwtje in de rug nodig op weg naar de platenzaak? Moet ik echt nog meer uitweiden over de genialiteit van dit product? Donder toch op, graag of niet. Als je net als ik verslaafd ben aan deze shit dan ben je halverwege toch al afgehaakt om je lokale (platen)dealer lastig te gaan vallenBison B.C. dames en herenlevensbedreigend goed!