Rotten Sound - Murderworks

Rotten Sound - Murderworks

Label : Necropolis Records | Archiveer onder

Sebastiaan : Het intro van track 5 zou deze band eigenlijk alleen al een Oscar-nominatie moeten geven. Met een rocketlauncher baant onze dappere soldier zich een weg door grote aantallen imps en demons, waarna het (hoe kan het ook anders) nummer 'Doom' zich inzet. Goddomme, ik wil nog wel even kwijt dat ik dit spel al zo'n 9 jaar speel (daar Doom 1 in 1993 werd gereleased) en het nog steeds de nummer 1 shooter aller tijden is. Wat ook geniaal bedacht is, is dat door het hele nummer heen het geluid van oprapende ammo is verwerkt op de maat van de bass-drum. De heren hebben overduidelijk een goede smaak. Mannen, bedankt voor het jeugdcement.

Maar goed, over tot de orde van de dag; Rotten Sound is een grindcore band van Finse makelij en heeft met Murderworks haar 3e volledige album afgeleverd. 'If murder is indeed the only way to truly kill time, then this album and this band, Rotten Sound is the only way to kill music...' propagandeert het biotje van Suburban Records. Tja, welk grindcore-promotieblaadje beweert dat niet. Persoonlijk ken ik extremere bands, maar dat neemt niet weg dat R.S. geen geschikt verjaardagscadeautje voor je grootmoeder is. De voortrazende blastbeats en grunt/schreeuw, zorgen voor de nodige ontoegankelijkheid. Vooral in de eerste paar nummers, 'Void' en 'Revenge', doet de enigszins schreeuwerige stem in combinatie met de vrij aparte drump af en toe denken aan underground black-metal bands als het oude Immortal (bedenk er maar eens een hoge krijs bij voor de grap). Al met al is Murderworks een lekker schijfje, wat je in principe eigenlijk alleen al voor de 5e track zou moeten aanschaffen. Beukende, maar zeker geen neurotische grind met een lekker aggressieve stem.