Aura Noir - Hades Rise

Aura Noir - Hades Rise

Label : Peaceville | Archiveer onder speed / thrash metal

Neithan : Voor diegenen die deze band nog niet kennen: Aura Noir komt uit Noorwegen, moet de eighties wel supercool vinden en ze spelen necro thrash: old school thrash metal met een vleugje black metal sfeer, al is het maar een vleugje... Populair gezegd: wat als er een band werd opgericht met leden van Darkthrone (met name de laatste twee platen), Sodom, Celtic Frost, Possessed (de tweede plaat) en Venom die een ode willen brengen aan de met name Canadese thrash uit de tachtiger jaren? Dikke vette kans dat ze als Aura Noir zouden klinken!

Voor het genadeloze Aura Noir is verandering zoiets als gevoel voor humor bij de gemiddelde Duitser: daar doen we niet aan hahaha. Aan Aura Noir moet je ook geen ellenlange bespiegelingen wijden: het is gewoon thrash 'n roll waarbij een flinke slok alcohol niet mag ontbreken, maar het wordt wel in de juiste sfeer en naar behoren gebracht. Een rauwe strot (vandaar ook dat het mij aan Possessed doet denken), lompe thrash riffs (niet die Amerikaanse agressieve snelle loopjes), met hier en daar lekkere old school versnellingen, zoals bijvoorbeeld in 'Gaping Grave Awaits' of 'Death-Mask' inclusief een solo die op Slayer's 'Show No Mercy' had kunnen staan. Aura Noir mag dan wel oldschool klinken, ze klinken in ieder geval niet zo aftands als de vele anonieme bands die zich in hetzelfde straatje bevinden. De gemiddelde geluidskwaliteit is beter als voorheen, en met een speelduur van bijna veertig minuten en tien songs mogen we ook niet klagen. De lijn van eerdere albums wordt lekker voorgezet. Mensen die van oldschool houden of Aura Noir al kennen moeten dit plaatje gewoon lekker gaan beluisteren. Verder moet je Aura Noir niet al te veel analyseren, dus dat is een mooi moment deze review te beindigen.