Pegazus - Wings Of Destiny

Pegazus - Wings Of Destiny

Label : Metal Mind Productions | Archiveer onder heavy / power metal

Release type: Re-release

Tormentor Erich : Ik riep het al voor de Lords Of Metal vakantie en ik zeg het nu nog een keer: de zomer van 2008 is de zomer van de re-releases. Mede door het Poolse Metal Mind Productions worden er behoorlijk wat oude werkjes wederom uitgebracht die men heeft ge-remastered, die men heeft geperst op goud gekleurde schijfjes, die verkrijgbaar zijn in gelimiteerde oplage (tweeduizend stuks per cd) en die zijn voorzien van bonus materiaal en liner notes waar dat mogelijk is.

Deze keer heeft men drie albums van de Australische formatie Pegazus bewerkt en het resultaat mag er zeker zijn. Album nummer twee ('Wings Of Steel' uit 1998), drie ('Breaking The Chains' uit 1999) en vier ('The Headless Horseman' uit 2002) van deze sympathieke metal heads heeft men opnieuw in de digi pack gestopt, voorzien van veel foto's, van een verhaaltje over de band en van mooi artwork.

Het 'Wings Of Destiny' album betekende eigenlijk de doorbraak voor Pegazus. Dit album werd met name in Duitsland erg goed ontvangen en het leverde de band zelfs een plekje op Wacken op. De frisse, snelle maar ook standaard en goed binnen de regeltjes gespeelde heavy metal luistert lekker weg. Ook de bonus die bestaat uit de vier songs van de 'Metalbound' demo uit 1996 zullen voor de liefhebbers van onvervalste heavy metal smaken als de spreekwoordelijk goed gevulde en gesneden koek.

Tijdens 'Breaking The Chains' gaat de band gewoon verder waar men met 'Wings Of Destiny' ophield. Wederom presenteert men negen songs met goed gespeelde heavy metal, variƫrend van uiterst meezingbaar ('Metal Forever') tot lekker snel (het titelnummer) tot meeslepend ('Chariots Of The Gods'), het is allemaal voorhanden. De bonus op dit album bestaat uit de song 'Time Machine' die de band tot nu toe alleen op de Australische persing heeft uitgebracht en het feestje word afgerond middels twee aardige covers, te weten 'Restless And Wild' van Accept en 'A Little Time' van Helloween.

Het 'The Headless Horseman' album mag dan misschien wel het meest bekende album van Pegazus zijn, er zit wat mij betreft echter toch een minpuntje aan, en dat is de nieuwe zanger Rob Thompson die je hier voor het eerst kon horen. Rob doet het niet slecht hoor, maar ik luister toch liever naar de net iets feller en hoger zingende Danny Cecati. Muziekaal gezien blijft men ook hier in veilige havens, wat echter nog steeds goede songs oplevert. De bonus tracks op dit album zijn wederom verdeeld in een eerder alleen in Australiƫ te verkrijgen versie van de track 'The Patriot' en de twee Thinn Lizzy covers 'Warriors' en 'Jailbreak'. Mocht je dit album eens gaan beluisteren, let dan ook even op de tekst van 'Ballad Of A Thin Man' want dat is een mooi eerbetoon aan Phill Lynott.

Conclusie: Metal Mind Productions heeft er weer drie goed verzorgde releases bij. Liefhebbers van degelijke heavy metal zullen zich hier niet snel aan vergrijpen.