Exmortus - In Hatreds Flame

Exmortus - In Hatreds Flame

Label : Heavy Artillery | Archiveer onder speed / thrash metal

Koen B. : Een van de meest in het oog springende nieuwe thrash labels is toch wel Heavy Artillery uit New York. Zij verblijdden ons reeds met geluidsfragmenten van Merciless Death, Phantom Witch en Avenger Of Blood en nu is het de beurt aan Exmortus, dat hun debuut presenteert getiteld 'In Hatred's Flame'. Deze band ontstond in 2003 en hun discografie bestaat uit: 'Dawn Of Apocalypse' (demo, 2003), 'Onward To Battle' (demo, 2004), 'Reign Of The War Gods' (eigen beheer EP, 2006) en 'In Hatred's Flame (eigen beheer EP, 2007). Nu valt je waarschijnlijk op dat de laatste EP net zo getiteld is als de CD die ik nu bespreek, maar ik weet niet of het om dezelfde opnames gaat. De tracklist is in ieder geval anders en de rest zoek je zelf maar uit, het is voor mij namelijk ook vakantie op moment van schrijven.

Deze CD bevat elf techniche deathrash tracks die er bij mij ingaan als koek. Elk nummer bevat interessante riffs en gitaaruitspattingen, hetgeen de slagroom op de taart is bij deze CD. Ik denk dat deze CD dan ook interessant is voor een wat breder publiek, dan alleen het (thrash)kringetje waarbinnen deze heren zich begeven. Pas op: dit is geen commerciële drek, maar het gaat om vette thrash nummers met een "twin guitar assault”, ruige vocalen en een ritmesectie die ook wel van wanten weet. Beluister even wat nummers op Exmortus' My Space pagina en laat jezelf overtuigen. Het artwork is trouwens van the one and only Kris Verwimp en de gelimiteerde (gekleurde) vinyl uitgave bevat nog wat extraatjes. Laat je hersenpan inslaan door Exmortus met dit overweldigende debuut!