Hot Buttered Anal - Please Kill Me

Hot Buttered Anal - Please Kill Me

Label : Eigen beheer | Archiveer onder punk / hardcore

Wilmar : Hot Buttered Anal is een trio uit Providence, Rhode Island, een mij niet onbekend plaatsje, gezien mijn afstudeeronderwerp daar praktisch zijn hele leven gewoond heeft (goed, Lovecraft heeft een jaar of twee a drie in New York rondgehangen, maar was erg blij toen hij weer terug kon naar Providence) en ik in 2004 op het vliegtuig gestapt ben om het stadje eens zelf in ogenschouw te nemen. Laat ik het zo stellen: toen ik naar huis moest ging ik met een zodanig bezwaard hart het vliegtuig in, dat ik juichend eruit gesprongen was als mensen hadden gezegd dat ik daar mocht blijven. Nu ik Hot Buttered Anal gehoord heb, ben ik toch blij weer in Nederland te zitten.

De band bestaat uit Bob Cocks (gitaar/zang), Chris Cornhole (drums/zang) en Ziggy Drynuts (bas/zang), en ze beweren metal te spelen. Veel metal. Nou dat valt dus wel mee. Ze klinken meer als een jaren tachtig punk/hardcore gezelschap en ze doen me constant denken aan Macabre ten tijde van hun 'Gloom'-album, ware het niet dat Macabre wel een paar klassen hoger staat dan Hot Buttered Anal. Vijftien nummers lang moet je je door puberale teksten heen werken als 'Gay cowboy robots need love too', of 'I feel so depressed; my hard-on keeps going limp when I'm fucking'. Muzikaal valt er ook niet veel te genieten. Grotendeels luister je naar punkriffjes die je al duizend keer gehoord hebt of naar zotte meligheid zoals in 'Drunk Punk'. Allemaal loeistrak uitgevoerd en keurig in eigen studio opgenomen, maar niet zo spraakmakend dat ik ze de nieuwste zegening voor het metalgenre wil noemen.

Anderzijds blinkt Hot Buttered Anal wel uit in packaging (nee, niet packing… Hoewel je dat met zo'n bandnaam wel zou verwachten). Het hoesje en de geperste cd zijn niet van professioneel te onderscheiden. Als je mij had verteld dat dit via een officieel label was uitgekomen, had ik je direct geloofd. Maar ja, een goed product is niet alleen de verpakking, ook de inhoud moet in orde zijn. Als dit popcorn was geweest, dan was ie flink over de datum.