Bitches Sin - Uduvudu

Bitches Sin - Uduvudu

Label : Eigen beheer | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : Toen ik in oktober 2004 mijn recensie voor het Bitches Sin album 'The First Temptation' schreef, maakte ik al melding van het feit dat men bezig was met een comeback plaat. Nu bijna vier jaar later is het met deze 'Uduvudu' dan eindelijk zover en ik vraag me eerlijk gezegd af of we daar zo blij mee moeten zijn. Van de originele line-up is alleen gitarist Ian Toomey nog over en hij wordt tegenwoordig bijgestaan door zanger Tony Tomkinson, Chris Tsangarides op keyboards en gitaar (tevens verantwoordelijk voor de productie), basgitarist Dbasser en drummer Steve Turton. Als ik de tien nummers die deze plaat telt geblinddoekt zou moeten beluisteren, zou ik er buiten de typische gitaarsolos van Ian Toomey weinig van Bitches Sin (luister maar eens naar 'Metalize' en 'Mr. Toomey') in herkend hebben.

De nummers zijn een stuk moderner en vooral saaier, terwijl de zang van de heer Tomkinson op zijn zachtst gezegd niet al te best is te noemen. Het wordt nog enigszins leuk bij 'Metalize', 'Red Skies' en (vooral) 'Mr. Toomey' (puik gitaarwerk!), maar over het algemeen heeft dit weinig meer met de Bitches Sin van vroeger te maken. Ik denk dan ook dat deze plaat alleen de verstokte New Wave Of British Heavy Metal fans aan zal spreken die alles van hun toenmalige idolen willen hebben. Ikzelf ga gauw maar weer de 'Twelve Pounds And No Kinks' demo uit de kast trekken, dan hoor ik tenminste goede nummers van Bitches Sin en neem ik de belabberde geluidskwaliteit wel op de koop toe. Met deze 'Uduvudu' zal men in de huidige scene weinig potten breken ben ik bang.