Powers Court - The Red Mist Of Endenmore

Label : DragonHeart Records | Archiveer onder heavy / power metal

Nima : De naam van deze band had mijn oren wel eens bereikt, maar deze CD is mijn eerste kennismaking met de muziek. De plaat begint met een erg slecht en schel geluid. Daar waar we dit soort geintjes tegenwoordig vaker horen en de band na enkele momenten losbarst met een krachtige productie, maakte ik me in het begin geen zorgen. Maar wanneer het kutgeluid na twee minuten nog steeds niet verandert gaan mijn wenkbrauwen toch omhoog. Toch maar door naar het volgende nummer en nee hoor, de productie blijft rampzalig. Ga je toch diep schamen zeg! Met de hedendaagse technologie kun je in de oefenruimte nog een beter geluid krijgen dan dit!

De productie is echter niet het enige wat slecht is aan deze plaat. De nummers zijn ook niet om aan te horen. Ongeïnspireerde heavy/power metal die ook nog onstrak en onsamenhangend in elkaar is geflanst met hemeltergend slechte zang van mevrouw Dani Powers. Op een aardige riff hier en daar na is niets aan deze CD leuk. En je denkt toch godverdomme niet dat ik de hele plaat, met een speeltijd van ruim een uur (!!!) ga uitzitten? Ik begrijp dan ook niet waar ze de lef vandaan hebben gehaald om dit stuk afval uit te brengen. En dan de platenmaatschappij! Mensen, jullie kunnen toch horen dat in deze kritische tijden geen mens dit goed gaat vinden? En als je enige waarde hecht aan je reputatie, haal je deze plaat snel van de markt en schopt de band gelijk op straat! Bah, wat een verspilling van tijd, energie en zenuwen! Zonder twijfel een van de slechtste producten wat ik ooit heb gehoord en ik betwijfel of iemand dit in rampzaligheid gaat overtreffen!