Headhunter   - Parasite Of Society

Headhunter - Parasite Of Society

Label : AFM Records | Archiveer onder heavy / power metal

Tormentor Erich : Wie Schmier zegt, zegt Destruction, en wie Destruction zegt, zegt ook Schmier. Dat is altijd al zo geweest en dat zal ook altijd zo blijven. Toch is er een periode geweest dat de beste man niet meer bij Destruction actief was. Tussen 1990 en 1994 speelde hij de bas en nam hij tevens de vocalen voor zijn rekening bij Headhunter. Met dit combo bracht hij toen der tijd drie albums uit en toerde men o.a. samen met bands zoals Saxon.

Gelukkig is het met Destruction helemaal goed gekomen. Deze thrashers zijn alweer jaren lekker bezig en daar men nu even de accu aan het opladen is heeft onze bassist gedacht: "mooi, tijd om weer eens wat met Headhunter te gaan doen”. Samen met gitarist Schmuddel en drummer Jorg Michael is hij de studio ingedoken en dit 'Parasite Of Society' is het resultaat van al dat werk geworden.

Op 'Parasite Of Society' staan een aantal tracks die wat mij betreft ook niet hadden misstaan op een recent Destruction album zoals het titelnummer of 'Doomsday For The Prayer'. Een andere kant van deze kattenoog lenzen dragende kerel zien we echter terug in songs zoals het Rage achtige 'Silver Skull', de up-tempo werkjes 'Read My Lips' en 'Egomaniac' en tijdens de hard rock tracks 'Remission', 'Backs To The Wall', 'The Calling' en 'Payback Time'. Ook de Skid Row cover '18 And Life' en de Judas Priest klasssieker 'Rapid Fire' worden door Headhunter vakkundig bewerkt. Beter als de originele versies zijn ze niet, maar plezierig om naar te luisteren zijn ze zeker wel. Deze vijftig minuten durende typische Schmier achtige metal mag er wezen. De productie, de technische vaardigheden van de heren en de songs zelf, het is allemaal dik in orde. Kort samengevat: een goed, enigszins verrassend maar nog steeds erg Duits metal album.