Unearth - Alive From The Apocalypse

Unearth - Alive From The Apocalypse

Label : Metal Blade | Archiveer onder metalcore

Release type: DVD/Video

Patrick : Unearth hoeft onder de liefhebbers van melodieuze metalcore alleen geen introductie meer. Met hun 'III: In The Eyes Of Fire' vestigde de band zich in de voorhoede van bands in het (sub)genre. Twee jaar na de release van hun laatste cd is het nu tijd voor een dubbel DVD: 'Alive From The Apocalypse'.

De eerste DVD bestaat uit een drie kwartier durende live registratie. Dit concert werd opgenomen op 9 oktober 2007 in een uitverkocht Glasshouse in Pomona (Californi, VS). De live registratie staat garant voor een behoorlijke portie opgekropte energie die tot volledige ontlading komt. De bandleden stuiteren over het podium, halen de nodige capriolen uit (let op de 'guitar spins') en de beleving, het plezier en enthousiasme spatten er vanaf. Met nummers als 'This Glorious Nightmare', 'Giles', 'Zombie Autopilot', 'Sanctity Of Brothers' en 'Edges' kan dat ook bijna niet anders. De intensiteit en spontaniteit, zaken die een concert van Unearth typeren, worden prima in beeld gebracht.

De tweede DVD bevat een tachtig minuten durende documentaire die een behoorlijke blik in de geschiedenis van de band geeft. Verhalen over het toeren, de opnames van albums, platenmaatschappijen en wisselingen in de band komen aan bod. Daarnaast zijn er interviews waarin allerlei bands aan het woord komen over Unearth. Zo komen o.a. bandleden van All That Remains, As I Lay Dying, Chimaira, Every Time I Die, Killswitch Engage, Lamb Of God en Slipknot aan het woord. Daarnaast staan de videoclips van acht (!) nummers op deze DVD, nog twee extra live tracks van festivals ('Zombie Autopilot' tijdens Full Force 2007 en 'Sanctity of Brothers' van Loud Park in Japan - 2006) en een foto slideshow maken het geheel compleet. Beide DVD's werden in elkaar gestoken door de Space Monkey Studios, die o.a. ook verantwoordelijk zijn voor DVD's als '(Set This) World Ablaze' (Killswitch Engage) en 'All That Remains: Live'.

Deze DVD heeft alles in zich wat je van een DVD mag verwachten; meerdere camerastandpunten, vlijmscherpe beelden, een enorme dosis energie, een prima lay-out en een enorme lading aan extra materiaal. Liefhebbers van melodieuze metalcore weten weer waar ze hun zuur verdiende centjes aan uit dienen te geven!