Incarnate - Embrace The Horror

Incarnate - Embrace The Horror

Label : Demons Run Amok Entertainment | Archiveer onder metalcore

Koen B. : Icarnate uit Zeeland werd opgericht in 2003 en bracht een jaar later in eigen beheer de MCD 'A Dark Age Of Lies' uit. Deze werd, nadat deze uitverkocht raakte, heruitgebracht door Lucifer's Legions Records. In 2005 verzandde men op een split CD getiteld 'LMNT02 - Earth' met de bands Sets the Time en Masakatsu. Vorige jaar belandde Incarnate op de Integrity tribute CD 'Harder They Fall', die werd uitgebracht door Escapist Records uit de U.S.A. Opgetreden werd onder andere met Maroon, Gorefest en Born From Pain en er werd een regionale bandbattle gewonnen en ook de prijs voor
"Zeeuwse Belofte 2006” werd mee naar huis genomen. Al met hebben de heren al een aardig curiculum vitae opgebouwd in de loop der jaren!

Afgaande op de hoes (die overigens door Dwid Hellion van Intergrity werd gemaakt), bandnaam en CD titel verwachtte ik een standaard black metal CD'tje aan te treffen, maar ik was positief ver(r)ast toen 'Embrace The Horror' een vet metalcore album bleek te zijn, dat opgebouwd is uit agressieve riffs, afwisselende breaks, zware grooves en hemeltergende vocalen. Tekstueel worden voornamelijk persoonlijke frustraties en vervelende toekomstbeelden voorgespiegeld, hetgeen naadloos past bij de muziek die ik zie als een mix tussen de in de vorige alinea genoemde bands. Naar mijn mening is 'Embrace The Horror' een van de betere Nederlandse debuut CD's van de laatste jaren dus wat let je om dit even te beluisteren en over te gaan tot aanschaf? Ja ik appelleer ook aan jou, minkukelende downloader!