Dismember - Dismember

Dismember - Dismember

Label : Regain Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Nima : Ooooooh yeah!!! De meesters van de Zweedse death metal komen met hun achtste langspeler. En wel verdomme, wat klinkt dit toch heerlijk! Dismember maakte met de voorgaande twee albums 'Where Ironcrosses Grow' en 'The God That Never Was' duidelijk nog steeds tot de top van de (Zweedse) death metal te behoren en gingen vorig jaar zelfs met landgenoten / medegiganten Entombed, Unleashed en Grave op tour onder de toepasselijke naam 'Masters Of Death'.

De nieuweling is wederom een death metaljuweeltje van de bovenste plank. Al vanaf de eerste seconde beukt de band lekker door en houdt gedurende 42 minuten je aandacht vast. De muziek is dan ook gelijk herkenbaar en men is lekker ouderwets op dreef. Deze plaat laat goed horen waar Dismember en death metal voor staan en alles wat death metal voor mij persoonlijk zo speciaal maakt. Het is de combinatie van die loodzware riffs, beukende drums, agressieve uitbarstingen, diepe grunts met een heerlijk galm en de lekkere groove die je in beweging zetten. En dat is precies wat je op deze plaat te horen krijgt. Daarnaast heeft men ook weer de NWOBHM invloeden verwerkt in de songs ('Under A Bloodred Sky' bijvoorbeeld) waardoor de plaat nog afwisselender klinkt. Verwacht geen verassingen of nieuwe experimenten, want Dismember is gewoon Dismember en dat staat in mijn boekje gelijk aan kwaliteit. Eigenlijk was deze review gewoon overbodig, want elke death metal fan moet deze plaat gewoon in huis halen zonder ook maar een seconde na te hoeven denken.