Testament - Demonic

Testament - Demonic

Label : Prosthetic Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: Re-release

Patrick : Testament's 'Demonic' werd oorspronkelijk in 1997 uitgebracht. Op dit album wordt een wat andere aanpak gehanteerd door Chuck Billy, Eric Peterson en co. De thrash invloeden zijn wat naar de achtergrond verdwenen en hebben plaats gemaakt voor meer death invloeden en zware ritmes. Het maakt het enerzijds een heel intens album, maar zeker niet één van Testament's meest agressieve cd's. Tekstueel valt de band meer terug op de thema's die op eerdere cd's werden gebruikt en worden de politieke thema's zo goed als losgelaten. Achter de drumkit is Gene Hoglan (o.a. Dark Angel, Death, Devin Townsend en Strapping Young Lad) te vinden en op bas kun je Derrick Ramirez op de bas - één van de bandleden die op de eerste demo van Testament (toen nog Legacy) - terug horen.

Dat deze cd de afgelopen jaren niet gemakkelijk meer te verkrijgen was, is ook Prosthetic Records niet ontgaan. En hoewel 'Demonic' oorspronkelijk werd uitgegeven door Burnt Offerings, is nu Prosthetic Records er bovenop gesprongen om zowel dit 'Demonic' als opvolger 'The Gathering' (1999) opnieuw uit te geven. Het album is geremastered en van een nieuwe cover voorzien. En dat is het dan ook wel. Veel te mager voor een heruitgave en het maakt deze re-release van 'Demonic' dan ook alleen interessant voor hen bij wie deze cd nog ontbreekt in de Testament verzameling. Een mooie manier voor de jongere generatie, die thrash aan het (her)ontdekken is, om zich in het verleden van de thrash giganten van Testament te verdiepen?