Corporation 187 - Newcomers Of Sin

Corporation 187 - Newcomers Of Sin

Label : Anticulture Records Ltd. | Archiveer onder speed / thrash metal

Patrick : Natuurlijk snap ik best dat met de huidige download generatie het erg moeilijk is voor bands en platenmaatschappijen om de nodige duiten aan een release te verdienen. Het maakt het iets begrijpelijker dat op de promo van Corporation 187 doodleuk van alle nummers de laatste 45 seconde weggeknipt zijn, maar het maakt het maken van een recensie er niet leuker op. Zeker niet als er dan ook nog eens geen biografie mee wordt gestuurd, er geen track list te vinden is, de sticker op de gekopieerde cd na een keer de cd beluisteren los laat (in je cd-speler) en de link 'press kits' op de website van platenmaatschappij het ook vertikt, lijkt het haast wel of Anticulture Records Corporation 187 aan een kansloze missie wil laten beginnen.

Genoeg gezeverd; laat ik me maar eens richten op waar het daadwerkelijk om gaat: de elf (enigszins gehavende) tracks. Voorganger 'Perfection In Pain' (2002) lag behoorlijk in de lijn van bands als Carnal Forge en Darkane en met dit 'Newcomers Of Sin' is het niet heel anders. De lijn van Slayer-achtige thrash met een dikke Zweedse rand en een zanger die de vocalen er de 'hardcore way' uitknalt wordt behoorlijk doorgetrokken. Op 'Newcomers Of Sin' tref je scherpe, melodieuze riffs en een donderende dubbel bas pedaal dat de nummers er doorheen jaagt … en dat elf maal herhalen. Et voila, daar is de nieuwe cd van Corporation 187.

Hoewel 'Newcomers Of Sin' een lekker album is, is het ook een typisch 'been there, seen that' album. Zoveel bands bewandelen dit muzikale pad dat het niet mee zal vallen voor Corporation 187, niet te verwarren met