Noneuclid - The Crawling Chaos

Noneuclid - The Crawling Chaos

Label : Merciless Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Jasper : De eerste paar rondjes Noneuclid waren bij uw favoriete pennenzwetser wel eventjes wennen hoor. De band is zo ontzettend metal. En het is alweer een tijdje geleden dat mijn persoon blootgesteld werd aan een dergelijke hoeveelheid ijzingwekkende krijsen, rondwervelende dubbele bassen, en hemelbestormende soli. Zo wordt deze zweverige, shoenenstarende poser-core luisteraar nog eens wakker geschudt door een stelletje Duitsers; metal leeft! En ik maak niet eens een grapje.

Zeker niet. De in Rotterdam woonachtige Morean heeft met dit project een waanzinnig hoog opgetrokken Devin Townsend-achtig bermetal sfeertje neergezet met een zanger die voortgekomen lijkt te zijn uit een nachtje Whiskey achterover gooien met Tom Araya en Rob Halford. Hoe metal wil je het hebben? Noneuclid heeft het werkelijk allemaal; de onverstoorbar doorratelende drummer, de belachelijk technische gitaristen (waaronder V. Santura, Dark Fortress lid en de live-huurling van Celtic Frost), en natuurlijk de furieuze zanger die zich boos maakt om allerlei (voor leken) onbegrijpelijke zaken. Om maar niet te spreken van de machtige achtergrond koortjes, en natuurlijk de verplichte dosis thrash riffs. Want die mogen weer tegenwoordig.Ik moet eerlijk zijn, normaal gesproken zou me dit alles minder kunnen schelen dan de op hande zijnde steniging van Geert Wilders, maar Noneuclid heeft het heilige vuur dames en heren. Ik kan dan ook niets anders doen dan deze plaat van harte aanbevelen voor de ware metalheads. For those who are about to get neck-cramps banging over this one: I salute you.