Warbringer - War Without End

Warbringer - War Without End

Label : Century Media | Archiveer onder speed / thrash metal

Tormentor Erich : "I have heard the future of thrash metal, and it's name is Warbringer”. Okay, dit is wellicht wat overdreven, maar dat deze jonge gasten uit L.A. wel eens aardig wat potjes kunnen gaan breken houd ik niet voor onmogelijk. Warbringer heeft namelijk de zaken rondom haar debuut album 'War Without End' behoorlijk in orde.

Zo heeft men dit schijfje door niemand minder dan Bill Metoyer (Slayer, Dark Angel en D.R.I) laten produceren, en het resultaat mag er wezen. Daarbij heeft dit quintet al voldoende live ervaring verzameld, en dat is te horen aan de manier van spelen. Warbringer toerde al met o.a. Suffocation, Daath en Prong en op dit moment is men met niemand minder dan Exodus onderweg in de States.
Maar goed, het belangrijkste van een cd blijven natuurlijk nog altijd de songs zelf, en ook hier heb ik weinig te klagen. De riffs, de tempo versnellingen, de solo's, de strakheid en de agressie die erbij hoort, het komt allemaal verpakt in tien relatief korte songs (speelduur zesendertig minuten) voorbij. Als je goed luistert hoor je vanzelf wel waar deze jonge heren hun inspiratie vandaan hebben gehaald, en daar is niks mis mee. Warbringer legt de nadruk op kop en staart tracks die af zijn, en om maar eens op de ouderwetse manier wat namen te noemen: liefhebbers van een Atrophy, Acrophet, Defiance, Sacrifice, Legion Of The Damned en Flesh Made Sin kunnen dit gerust eens gaan proberen. Een aparte vermelding gaat trouwens uit naar zanger John Kevill. Het ene moment een scheve uithaal, het andere moment wat John Tardy achtig gebrul en iets later zingt hij dan weer met zijn eigen en aparte stemgeluid waardoor het geheel weer net iets interessanter wordt.

Warbringer brengt dus een goed debuut album uit dat de ondersteuning krijgt van Century Media. Eens kijken hoe ver men hiermee gaat komen.