Planet X - Moonbabies

Planet X - Moonbabies

Label : Inside Out | Archiveer onder

Horst : Ik ben dol op platen zoals deze, en dan bedoel ik dat niet alleen muzikaal gezien, maar ook recensie technisch. Hoezo? Nou simpel, met een band als Planet X kan ik het lekker kort houden. Een paar maanden geleden werd namelijk een live plaat van de heren uitgebracht ('Live From Ozz'), en die heb ik in ons April issue uitgebreid besproken, inclusief het hele verhaal ontrent het hoe en waarom van deze band. Daar kan je in ons archief van alles over teug vinden, dus beperk ik me nu tot de nieuwe CD.

'Moonbabies' is de tweede studio album van de heren Sherenian (toetsen), MacAlpine (gitaar) en Donati (drums). Zij werden bijgestaan door de gastbassisten Tom Kennedy, Jimmy Johnson en Billy Sheenan, voorwaar geen kleine jongens, en de boel is bij elkaar geproduceerd door zwaargewicht Simon Philips. Buiten de track 'Ignotus Per Ignotium', welke we ook al op 'Live From Ozz' tegenkwamen, is het album gevuld met negen nieuwe nummers. Uiteraard is het weer een volledig instrumentaal album geworden, waarbij al leunende op de grens van Rock, Metal en Fusion de heren onderling weer het ene muzikale duel na het andere uitvechten, wat regelmatig bijzonder spannende momenten oplevert. Koptelefoon materiaal dus, en uitermate ongeschikt van mensen die al moe worden van het idee dat er wel eens meer dan drie akkoorden gebruikt zouden kunnen worden. Dit zal voor de mensen die kicken op techniek en improvisatie echter geen bezwaar zijn, dus als ze Planet X al niet kennen zal dit album een zeer aangename kennismaking zijn.