Godiva - Destruction

Godiva - Destruction

Label : Mausoleum Records | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : In het juli/augustus nummer van 2005 karakteriseerde ik de tweede CD van het Zwitserse Godiva nog als de meest opvallende release van die maand en beloonde ik de plaat met 83 punten. De band heeft inmiddels onderdak gevonden bij platenmaatschappij Mausoleum, maar om de een of andere reden hebben wij bij Lords Of Metal deze in september 2007 verschenen opvolger 'Destruction' gemist (hè, wij zijn ook niet perfect...). Gelukkig was de band zo verstandig om toch een promo-exemplaar onze kant uit te doen komen, zodat deze recensie in ons maandelijks episteltje kan verschijnen.

En gelukkig maar, want ook 'Destruction' herbergt de nodige goede heavy metal nummers. Na een kort intro spuit het snelle, door dubbele basdrums overheerste, 'Crawl In The Night' uit je speakers, een prima headbanger. Dat kan ook worden gezegd van het navolgende titelnummer, wat iets lager ligt qua tempo, maar eveneens een beuker van jewelste is. Tijd om uit te rusten krijg je nauwelijks want 'Pedal To The Metal' zorgt ervoor dat je aandacht geen moment verslapt. En eigenlijk geldt dit eveneens voor de rest van 'Destruction'. Beste nummers in het vervolg van de plaat zijn 'Inside Hell', het snelle, maar goed in het gehoor liggende 'Bloody Sky' en 'Hell's On Fire' (wederom headbangen geblazen). De fantastische riffs en solos van het gitaristenduo Sammy Lasagni en Steve Papacharitos zijn een lust voor je gehoor en oudgediende Fernando Garcia zorgt voor een zeer adequate vocale laag hieroverheen. Producer Dennis Ward heeft ook qua sound er voor gezorgd dat er niks te zeiken valt. Als ik deze derde plaat vergelijk met het eerder door mij gerecenseerde 'Call Me Under 666', moet ik wel concluderen dat 'Destruction' een behoorlijk stuk harder is uitgevallen en dat is mijns inziens zeker een juiste keuze van de band geweest. Het enige nummer dat me absoluut niet kan bekoren is het bonus-nummer 'Revelation', dat de nodige techno invloeden (yak!) laat doorschemeren. De rest van de plaat is prima en een voorbeeld hoe heavy metal gespeeld moet worden!